fullblodenicentrum

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Emelie - 13 juni 2013 14:15

Ja dagen/dygnet blev väldigt långt, stupade i säng imorse och

är så lättad att jag slapp passa Steelan och Lilleman idag i regnet, jag vet lite knäpp

men jag vill inte han ska vara ute hela dagen och bli kall för de är inte så varmt i marken

för en liten kille på drygt månaden.


Fick hämtat mitt halm igår och allt blev även avlastat så de känns skönt att ha

hemma nu ska bli till att krubba och rengöra Steelans box innan de kommer hem igen.


Fick även tummen loss att handla det sista till stängslet i andra somamrhagen, tanken

var att fixa det sista idag men med detta ösregnet vi har kan jag säga att jag är så

lagom inspirerad till detta.


Har fått tid till Leo och hon kommer såklart kollas nästa onsdag kl 16 (då på dygn 31)

samma dag som jag ska hämta hem Klockan,

javisst allt ska hopa sig till en dag HÄRLIGT !


Hmm gubben sa inte så mkt när jag berättade att Steelan skulle till hingst igen, stackaren han är

härdad och bara suckar åt mina påhitt och ideer, men

jag ser det som så


"Man måste våga satsa för att kunna vinna"


Imorgon ska jag spendera timmar i bilen igen med släp efter,

måtte de vara lugnt på jobbet annnars kommer jag dö av trötthet.


Blir enkelresa på sisodär en 3 timmars bilköra, puuuhhh och jag planerar vara hemma

så jag kan hämta barnen på dagis kl 16 och då är jag själv hemma 07.45 imorgonbitti.

Vad som ska hända då ????? Jag lovar återkomma me bilder och "nyheten" på bloggen imorgon   

Kanske någon känner sig manad att följa med ???? Ska uppåt i landet kanske jag ska tillägga.

Av Emelie - 13 juni 2013 00:21

Ja när jag ändå var ute och körde och endast var 1,5 mil från Klockan

körde jag självklart dit en sväng och vet som kollade Steelan är densamma

som kollar Klockan och han skvallrade om att hon skulle kollas idag så jag hängde på.


Har EN blåsa kvar, rund och fin verkar inte som att hon är på väg att kasta,

(läs onsdag 20 dygn) så jag fick själv välja om hon skulle stå kvar och kollas

nästa vecka om de finns ett foster i blåsan eller om jag skulle ta hem henne och

kolla själv, för mig var valet faktiskt där i stunden KLASGLART.


Hon stannade kvar, kommer kollas på onsdag nästa vecka då dygn 27, nu hoppas vi på foster i

blåsan så den inte är tom, men allt tyder på det idagsläget så vi hoppas

(hoppet är ju det sista som överger oss sägs det) så på onsdag kommer jag befinna mig

hos fina Klockan igen och HÄMTA hem henne, JIPPI !!!!!


Mat får hon och omsorg för de var hemskt rent vad hon blivit rund om magen den damen, hmm

lagt på sig ganska många kilon, inte det mest klädsamma på henne faktiskt men bättre något kilo

för mkt än för lite iof. Ser ut som hon svalt en tunna, hi hi hi. Fast jag tycker hon är lika go och

fin ändå. Blev lite kel och mys i boxen innan hon kollades sen släpptes hon ut i grönhagen med sin två kompisar

de tre var/är verkligen tighta, härligt att de henne ihop med andra och att de fungerar bra.


 


Bild på Klockan och sina två hagkompisar, Klockan är den som står längst upp, glömde ju ta kort i boxen hade inte tid, passade på att kela lite med henne istället.


Hingsten ovan är Swingen i sin box, ville ha mer koll på damerna i stallet än mig, hi hi hi. 

 

Lite suddig bild tyvärr men detta är andra fullblodshingsten som står på Sextorp, Center Divider

Snygg maffig kille detta, trevlig i boxen och gillade lite klapp och kel, LUGN och sansad kille trots att

han hade en brunstig flicka i boxen bredvid.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards