fullblodenicentrum

Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Emelie - 8 juni 2013 18:34

Och har en förkärlek till blodisar precis som en annan, kolla in dessa nedan då.


1 åring "Divan" (Candy Girls helsyster)

charmigt stoföl BVSA. Hästar säljes

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=725523



4 åring "Usher´s alias Ulla"

Köp innan helgens slut 10.000kr Hästar säljes

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=726155&inriktning=&typ=2


SEN ÄR ÄVEN


Klockans mamma Reference Lady och moster Interviewer till salu!


Kolla gärna in hästarna på svenskgalopp.se





Av Emelie - 8 juni 2013 18:17

Tanken idag var väl egentligen bara att skritta ut en tur på grålle

då han reds igår, men så såg den där fina runda grusplätten vid ena sågverket

så lockande ut och jag har ju inte ridit grålle på volten så jag tänkte

Asch vad tusan vi provar honom lite försiktigt.


Så blev det fick gå i både skritt, treav och galopp på volten, han orkar

faktiskt bära sig bra något "jobbigare" att samla ihop honom i galoppen men han

är så duktig en riktig liten arbetsmyra när han väl bjuder till.


Jag är helt förundrad att han gick så fint, visst det finns mkt att jobba på, bla så sticker han gärna

ut bogbladet speciellt i hö varv, och för att göra det lite mer jämt fördelat med jobbet så

passade jag på att rida utan stigläder och jisses vad man får jobba och jog kommer nog

få äta upp det imorgon, mina ben...... kommande träningsvärk !!!!


Jag ska erkänna har väldigt svårt att sitta ner i traven när jag har fötterna i stigläderna

så för mig är det lättare att rida utan, men ändå väldigt jobbigt har ju inte gjort detta sen i höstas

och då på lilla Novana som inte är hälften så svår att rida ihop som Pintor,

fast hon var ju modellen mindre oxå och jag med långa ben kommer ju åt ganska bra på mindre hästar.


Åter till grålle då kanske..............provade även börja lite smått med

bakdelsvändning, och visst han försöker går bra första biten där han flyttar bra med frampartiet men

efter halva så börjar han gå även med bakpartiet men helt klart stolt som en tupp över honom

idag mkt för honom att tänka på över natten.


Avslutade allt med att rida en lite mindre skogstur på 4 km, är perfekt man har så många

olika ridvägar att välja mellan. Fick som belöning idag sträcka ut i en lite raskare galopp

och då var han helt med på noterna grålle pålle    Helt underbart!


Blev lite extra pyssel, lite massage och paddar, jag vetkan tyckas lite väl att ta i kanske men

en häst som inte gått på volten så ÄR det jobbigt även om vi inte höll på ett helt pass.

Jag är både rädd och väldigt mån om mina hästar och jag vill ha hållbara hästar därav kan de ibland

bli kanske lite väl bortklevade man vad fanken bättre de väl ????!!!!


Imorgno får grålle en välbehövlig vilodag får bli till att äta gräs hela dagen imorgon så

tar vi nya tag på måndag.

Av Emelie - 8 juni 2013 15:59

Steelans hovar blev verkade igår (av mig)

hmmm tog en stund och nu första gången vågade jag inte ta så mkt,

men kortade av ena sidan och den andra som hno belastar mkt har en tendens att bli platt den rundades

av så nu ser hon fin ut igen fram.


Ska boka tid till hovis så hon/han ska få ta Steelan, Lilleman (kollas iaf)

Klockan och Wilma (även kolla henne) då jag verkade Wilmas hovar för ett tag sedan.

Man vill ju veta att man gjort rätt och att det ser bra ut innan man fortsätter.


Förhoppningsvis på måndag när jag vet med Klockan om hon kommer hem dräktig el ej så kan jag

boka en tid, kommer även boka tid till leos ul dygn 30-32 och se om jag kan få en tid till Klockan

i samma veva om hon nu är dräktig det vill säga.


Ska nu i början på veckan även försöka hina med att stängsla om ena sommarhagen

så jag kan skifta över hästarna till nytt bete så de andra kan få vila lite, finns mkt mer gräs kvar men

jag tycker det är bra att kunna skifta mellan beteshagarna innan de blir sådär nerbetat
.

Den andra hagen är mer öppen och plan inte så mkt buskar och träd att skyla under

så jag hoppas inte på störtregn fast lite regn skadar inte märks att vi behöver regn nu för att

gräset ska ta fart igen. Dags att beställa hem hösilage igen, nu kör jag bara med höbalar (rund)

inte lika uppskattat men de äter de.


Steelan och Lilleman får oxå gå över bommarna några gånger ibland, kan va bra med lite

träning nu redan på lagom nivå och de båda traskar över som om de bommarna inte fanns.

Konstigt att herr grålle ska vara så anti bommar och hinder, ja ja vi jobbar på det.


Min ena allroundsadel är nu såld, så nu ska jag införskaffa en hopsadel som

passar herr grålle PERFEKT fast de är lättare sagt än gjort.


Om jag ska betäcka eller inte då ?????

Ha ha ha har fortfarande inte bestämt mig kan jag säga,

om jag inte betäcker iår kan jag nästa år betäcka med min dröm Briar, men samtidigt

vad kommr jag göra med Steelan nu när hon går och bara dräller ????


Inspirationen till att rida henne nja den finns ju inte riktigt där jag kan erkänna

visserligen fungerar det bra nu när Lilleman hänger med men jag undrar hur hon kommer vara utan honom

och utan sällskap är hon som innan fölis kom, usch.......??!


Grålle då ja vi kämpar vidare med ridningen fast jag saknar en ridbana att kunna harva i lite

i ärlighetens namn, och det tar emot att lasta och köra honom till ridhus men jag MÅSTE

MÅSTE MÅSTE ta tag i detta nu vi kommer liksom inte vidare här hemma längre

och jag har börjat ge honom sportfodret igen kombinerat med havrefritt går ju inte

att banka fram en häst...........................


Lite fördomsfull nu (ber om ursäkt i förväg)

jag begriper inte hur alla människor so är så lyriska över sin tunga halvblod kan tycka de är

roliga att rida och jobba med, herregud inte om man jämför med en pigg alert fullblodshäst.


Tur smaken är som baken, inte sant ????


Nähä kanske ut och göra lite nytta idag innan jobbet kallar igen,

underbart med jobbhelg..........


Bjuder på denna härliga bild !




Av Emelie - 8 juni 2013 02:43

Helt underbar serie som måste kollas och FÖLJAS

Se Musse Hasselvall sadla om till jockey


Del 1

 



Del 2


 

Del 3

 



Del 4

 



Del 5

 

Del 6

 

Del 7

 

Del 8

 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards