fullblodenicentrum

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Emelie - 10 juni 2013 16:10

Vi går från något tråkigt till något lite mer trevligt och roligt!


Tog grålle på en tur idag, kändes fin i kroppen efter lite jobb på volten och en dags vila.

Bjuder på lite mer framåt igen, tur man kan ösa i lite havre och vips kommer energin tillbaka,

love it!


Jobbade endel i backe idag i trav och galopp, öka på flåset på honom nu igen efter

att ha lallat runder i lite mellantempo under en längre period,

svara bra och inte allför flåsig faktiskt.


Kan nog snart jobba honom i backen ännu mer och få upp flåset som innan på honom,

vi närmar oss iallafall...........


Avslutade ridningen med att hoppa över krysset idag igen hela tre gånger!!!

Ha ha ha, men han travade i friskt tempo HELA vägen fram till hindret idag och kanske att

där fanns lite tvekan i sista steget han tog men han hoppade iallfall grålle.

så framsteg även där.


Nu får jag fundera ut lite mer skojiga hinder "titthinder" åt honom, lika bra att han vänjer sig vid allt

direkt för han är ju lite tramsig med de där hindrena, ena dagen äter de upp honom för att andra dagen inte

vara lika skrämmande, undra vad han tänker eg ????



Av Emelie - 10 juni 2013 15:13

Klockan skulle kollas idag, och jag kan erkänna att jag väntat mig

ngt har liksom känt att allt inte är rätt och magkänslan den hade rätt tyvärr.


Vad gissar ni på, jodå hon är dräktig......................

TVÅ blåsor IGEN, detta är ju inte sant alltså.


Ska jag skratta av ren frustratione eller bara gömma mig i ett hörn och lipa?

Kan säga jag känner allvarligt för det sistnämnda, bara strul och kladd

så jäkla tråkigt.


Vet knipsade ena direkt, såg inte det sen, det typ "förvann"

ska kollas på onsdag el fredag igen av vet.


De skulle inte förvåna mig med min otur att de lagt sig bakom

och hon kommer kasta längre framöver för vi "tror" hon bara har ett ägg :-/


I dessa stunder funderar man allvarligt på vad tusan man gett sig in på

är det värt det ALLA gånger ????


Fungerar det inte denna gånger kommer jag be dem spruta henne och sen kommer

jag plocka hem henne så får de vara så. Då var det aldrig meningen att hon skulle få ett föl

nästa år och allt sker av en anledning tror jag.


(Fast just nu undrar jag bara VARFÖR mig)



Av Emelie - 10 juni 2013 12:12

Kör en bildbomb från igår, så skönt att Steelan och Lilleman kan gå hela dagen i

gräshage nu och slippa plocka in och ut HELA tiden.


Växer så det knakar nästan så man kan se skillnad från dag till dag

på Lileman.


       

Av Emelie - 10 juni 2013 07:55

Ja idag ska Klockan kollas då ÄNTLIGEN

vågar man tro/hoppas på att allt gått vägen denna gången ???


OLIDLIGT SPÄNNANDE  

"gammal" bild på fina fina Klockan   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards