fullblodenicentrum

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Emelie - 12 juni 2013 23:49

Jaha då är stallet väldigt tomt hemma nu med endast två hästar kvar.

Steelan och Lilleman åkte idag till seminstationen för ombetäckning,

och jag valde faktiskt Rambo igen, ska bli kul och följa detta och se resultatet.


Steelan kollades idag redan när jag kom och hon var i brunst, kommer med all sannolikhet

insemineras imorgon sedan ny koll på fredag för att kolla äggen.


Mkt trevligt folk de där två Torsten och Ann, väldigt måna om ens hästar och alla

"krav" man har ;-) Stackarna eg inte lätt att följa folks önskan och krav.


De gillade iaf Lilleman tyckte han var stor och flott, fin nacke och mkt vackert ansikte

hoppas nu oxå bara han kan röra sig helt magiskt oxå ;-) Ja önska kan man ju eller hur.


Transporten gick bra när vi långt om länge fick in mamma Steelan i släpen, hon ville inte

alls vara medgörlig idag men tillsut, skam den som ger sig, båda åkte lugnt och fint och jag nu i efterhand

ber om ursäkta till alla medtrafikanter de långa köerna som bildades bakom mig då jag puttrade fram i

60-65 km/h, jag hade en sån DYRBAR last så bättre att skynda långsamt!


Lilleman ja det blir många nya intryck för honom de närmaste dagarna innan han landat men han verkar

ändå ta det mesta med ro för innan jag körde så låg han och sussade så sött i boxen helt utsträckt.


Saknade redan här hemma, ingen liten mule som kommer och ska pussas och inget litet gnägg som hälsar en

god morgon och godnatt, tur de kommer hem snart igen, eller vi hoppas det iaf!  


Ja så här gott såg det ut när jag lämnade dem idag på förmiddagen   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards