fullblodenicentrum

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Emelie - 3 juni 2013 14:27

Ja verkligen att det brinner i knutarna, Steelan och Masse är ju båda

ute på annons, och jag har ju sagt till mig själv att om inte Steelan blir såld till

30 dgrs brunsten kommer jag själv betäcka om henne.


Många som svarat särskilt på Steelans annons och hon är ju sannerligen

en bildskön dam DOCK himla speciell i ridningen ensam.

Hur förklarar man detta för folk, någon har till och med lite dumförklarat mig och

påstått att jag överdriver de hela lite, redan då tänker jag för mig själv

(ja ja nu skriver jag det i ord iaf) KNÄPPA människor det finns, jag om någon borde ju

känna min egen häst inte sant ?????


Nä någon tränings/tävlingshäst är hon inte i dagsläget, kanske hon ändrar sig

efter något föl eller två men inget jag vill ha på MITT samvete iaf och jag är inte den

som bangar de mest bockande vilda pållar med de mest konstiga ideer.


Fast vill jag ha min häst såld kanske jag ska blunda blåljuga och säga

jodå INGA problem att rida ut själv, coolheten själv gör ALDRIG ngt dumt, pööhhh!


Ja ja den som lever får se sa gumman som låg för döden, inte sant??!!


Nu har jag helt tappat tråden här mä'rker jag själv, åter till valet av hingst, jag velar fram och tillbaka

hela tiden, ena dagen har jag bestämt mig för att nästa dag stå helt handfallen.


Jag vill ju använda svenskstammat i leden och då på hingstens båda sidor och de gör mig

väldigt begränsat i mitt val. En hingst som jag själv fullkomligt älskar så är det

BRIAR, en helt fantastisk häst dock står han iår i England, visserligen både på kyld och fryst men

inte de högsta dräktighetsprocenten och kostanden på honom är ju ganska stor och inte heller

erbjuder de lev föl utan här är det en hög 90 dygns avgift TYVÄRR !!!!


Kollat lite på de övriga hingstarna och de jag fastant för är då


Luxus CML och Twiligt

båda två snygga dressyrhingstar.


Självklart funderar jag även på att betäcka om med Rambo och få ett helsyskon till

Masse, det hade ju varit väldigt spännande, men sen är de ju alltid roligare att prova en ny

därav min tveksamhet.


Ja ja mkt funderingar, och Steelans 30 dgrs brunst kommer nästa torsdag så

ja det BRIINER I KNUTARNA ta mig tusan   



 

Av Emelie - 3 juni 2013 13:53

Masse hamnade p åbild, som han visserligen gör varje dag


   


Jadå allt som oftast sköter han sig lillkillen. Igår blev han borstad av äldsta dottern när

jag ryktade mammahäst, han stod så lugnt och fint, luktade och tittade, och lyfta benen är inga problem

det kan jag göra även ute och det tycker jag är bra.

Av Emelie - 3 juni 2013 13:45

Blev en förmiddagstur på grålle.

Känns bättre och bättre men vi tar det så sakta.

Bättre att ta ett steg fram än två bak, eller hur??!!


Körde på med lite mer trav idag på de "mjuka" partierna under vårt tur idag och

grålle fick faktiskt en gång sträcka ut i en kort galopp, helt underbart!


Såklart provade vi lite skänkelvikning i skritt idag igen och ja de sitter där

så vi provade lite i traven oxå och han är underbar min grålle gör de som han inte gjort annat

och jag som inte gjort skänkelvikning på länge länge med honom nu känns det som

med de sitter där och de känns skönt.


Ja ni förstår att till ridhuset blev det inte idag, men vilket är härligast, en lugnare tur

i skogen med klarblå himmel än att sitta i ett ridhus och mala, ja mitt val var inte svårt idag.


Imorgon blir det vila...............jag vet mkt vila men vi tar varannan dag ung så hans hovar

får lite "vila" emellan. Dock är han inte lika öm längre men jag tar det oxå lugnt och

planerar in vart vi ska skritta och trava, tur man kan runderna häromkring i sömnen, och jag tror jag

memorerat varenda lite större sten i vägen på de runderna oxå, ha ha ha HÄRLIGT !


   


Varmt redan på förmiddagen så när jag skulle fota dök han vattenspannen istället för att modella,

härliga grålle   

Av Emelie - 3 juni 2013 10:06

Fick ju äntligen med mig mobilen till sommarhagen igår så

det blev lite bilder ÄNTLIGEN


         


Så som det ösregnade igår em trodde jag att det skulle vara två genomsura hästar som

mötte oss i ingången men INTE alls, torra och fina hästar, tror de funnit ett bra ställe

uppe på backen att hänger under vid regn.


Mys blev det igår med pållarna och ja självklart är ju barnen alltid med på en hörna eller två

På onsdag är det dags, ul på 17 dygn, olidligt spännande...........!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards