fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Vadå smutsiga ???

Av Emelie - 2 april 2013 20:52

Alla hästarna åkte ut redan imorse utan täcke,

vilket väder, solen skiner och den värmer riktigt gott

och hästarna ja de njöt i fulla drag.


Merjobb till en annan såklart för vad tror ni alla hästarna gjorde ???

JODÅ alla passade på att gotta ner hela sig själva med gegga, härligt1

Jag blir så lycklig, blev mkt putsande ikväll

men som tur va hade jag mina två små hjälpredor med mig ute i stallet

så medan jag borstade kroppen tog de och putsade huvudet, bra kombination   


Eftersom paddocken är helt upptinad och mjuk så fick alla hästarna busa av sig lite

och de uppskattades, det blev endel bock och bus o den som va vildast ja de var faktiskt

gammeltanten, de trodde man inte innan, inte jag iallafall.


Bjuder på ganska många bilder, hoppas leendet blir lika brett på er som 

det är på mig när jag kollar på dem   


Först ut är Leonore och Klockan


                 


Fortsätter med bilder på Pintor och Candy 


                 


Den enda som inte fick busa av sig idag de var lilla Steelan men hon 

stod i sin box och kollade in dem istället och såg faktiskt precis lika lycklig ut.


Såg att jag en dag måste ta lite nya kort på pållarna uppställda

och göra en ny header med dem alla på. Visst blev han tjusig Pintor på kortet ovan uppställd.

Snygga herr grålle, imorgon blir det en tur på honom ska bli kul!!!!

 
 
Cicci

Cicci

2 april 2013 23:06

Haha :D :D :D är så där det ska se ut :P shit va underbara bilder :)
Skitiga? Hahaha... Då ska du se våra då:P rullar sig i det värsta kladdet o sen gärna in o rulla i spån :/ . Man har o göra nu när värmen kommer :P men va fasen :) så länge de är lyckliga så är en annan det med .
KramC

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Emelie

3 april 2013 08:04

Ha ha ha, de såg väldigt lyckliga ut där de busade runder, och som sagt gammeltanten värst ;-) Jag skrattade gott när jag tog korten.

Iof men mina är ju vana att ha täcke, eller jag är rättare sagt van vid att de har täcke och inte riktigt blir såååå himla smutsiga, men visst jag tackade och började borsta och där gick en hel del pälsglans igår ikväll .-)

Ha en bra dag i solen!

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards