fullblodenicentrum

Alla inlägg den 30 juni 2015

Av Emelie - 30 juni 2015 20:03

 Idag följde minsann Stjärnan och Golden efter mig tillbaka till stallet efter att jag gjort min

obligatoriska morgoncheck ute i hagen.


Och jag kan även berätta att nu har jag själv fått se vad lilla Stjärnan hittar på med staketet i ena hörnan av

hagen, jag som hela tiden trott att hon krupit under tråden blev ganska förvånad när jag ser henne

bara precis ta ett skutt över där stod jag med avlång haka o glodde som en idiot.

Men nu vet jag de iaf, nedrans häst och en jävla tur jag inte valt spänna tråden,

efter alla gånger som hon dragit ner stolpar och knäckt stolpar för mig.


Iallafall fick Golden komma in på box och fuxafräs hon åkte ut i hagen,

fast hon kunde lika väl varit inne, hon står bara o trycker i ena hörnan vid grinden och vill in igen.

Men imorgon kommer hovis och ska snygga till alla hovarna på pållarna.


Fixat hem lite ny spån efter att ha varit en runda på jobb (möte) och vilka hjäpsamma

boys, lastade så snällt på och in balar i bilen till mig, måste ha varit min charm................

nääääääääääääää trodde ni verkligen de???

Går man som en knackig gammal kärring vågar de ju inget annat än att erbjuda sig hjälpa till   


Spindelben roade sig i boxen med att skrapa och rulla in sig i den nya spånen så ett tag var de rena spåndimman i stallet, men lycklig häst och jag har kommit på ett sätt att hålla honom någorlunda i sysselsättning,

jo då de där slickstenarna med smak, lakrits är hans favorit har jag kommit på.


LIlla fuxafräs blev trimmad så nu är hon presentabel igen, dvs manen är tillsnyggad, hovskägg och annat ludd är

borta med vinden och hon är vacker som bara en glänsade fuxafräs kan vara.


För Golden blev de en skogtur på järnvägen, så jäkla skönt komma ut i skogen på hästryggen igen

även om den stackars grinden fick agera hjälpreda när jag skulle upp, tur man har en schysst häst som står precis blickstilla när matte ska klättra upp. Lite slöare men säkert pga värmen och att han gått ute i hagen nu 2 dygn

men tyckte nog ändå de var kul för han hade öronen spetsade hela tiden.



Av Emelie - 30 juni 2015 10:13

Ja Golden har sovit ute för andra natten och han

ser ruskigt nöjd ut över att vara ute.


Har inte vandrat vad jag kan se och står lugnt när man har kikat till dem

vilket är toppen då han nog vandrat en hel del på förra betet.


Tanken igår var egentligen att ut och rida en tur i skogen men

NÄ ryggen höll inte med och när jag sen fann hästarna götta sig i gräset kunde jag inte

störa dem och särskilt inte den väldigt trötta åring som inte gör annat än o äter och vilar.


Inte lika roligt som att rida men helt klart väldigt mysigt ändå


De tre första bilderna är från igår morse

     

Och dessa nedan är från kvällen

       


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards