fullblodenicentrum

Alla inlägg den 25 juni 2015

Av Emelie - 25 juni 2015 21:49

Ikväll var de då Goldens tur att få sitt öde bestämt,

dvs om han skulle tillbaka till fd ägaren (hävt köp) eller om han stannar kvar i min ägo.


Hade ju sen förra veckan beställt ett utraljud av senan på honom då jag

sett att han haft en skada frågan var ju bara om den var läkt,

eller om de fanns ngn liten blödning kvar alt inflammation.


Men allt såg bra ut på ul, man såg tydligt den gamla skadan som var 3 cm, och man såg även

vart trådarna nu gått ihop efter skadan. Jag blir alltid lika fascinerad över att få vara med och titta

och lära när de görs diverse undersökningar, man lär sig så otroligt mkt varje gång och man blir

dessutom själv lite bättre på att se visa saker.


Idag blev han då s.k "friskförklarad" från sin skada på senan, sen är de ju inte detsamma som

att han aldrig kommer få en skada igen, de är ju upp till mig som ryttare att utifrån denna information göra ett

bra träningsprogram som ger honom största möjliga chans till att kunna prestera och HÅLLA i längden.


Nu är ju hans skada en gammal skada då de hände 2013 men jag har sagt de innan och säger de igen, alla hästar om de ges rätt konvalescent och rätt träning för att stärka upp senorna o ligamenten kan hålla och fungera fullt ut som ridhästar SÅ LÄNGE man alltid har i bakhuvudet att de haft en skada.


Imorgon ska jag förhoppningsvis få ordnat en ridfilm på honom så ska ni få se hur han ligger till ridmässigt just nu,

även om han gjort framsteg sen jag började och de har jag inte film på tyvärr.

Men helt ärligt jag hade nog ändå inte velat visa de

för de var en häst som gick med huvudet högt band molnen och bakbenen 3 meter efter sig och inte

riktigt kunde svänga till höger eller vänster när jag bad om

de trots en riktigt ledande tygel.


Måste bara säga att han har ett fantastiskt psyke denna häst, trots att han står på box 24-7

så är han lugnet själv och sköter sig exemplariskt med alla fyra hovarna stabilt på marken.


 


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards