fullblodenicentrum

Alla inlägg den 4 juni 2015

Av Emelie - 4 juni 2015 14:22

Veckan i kort så var jag faktiskt o tränade i tisdags

min lilla fuxafräs gjorde som vanligt en superträning frånsett kanske

att jag önskat hon var lite mer alert och suger tag i hindrena och att jag fick jobba henne hela vägen

fram till hindrena vilket jag inte alltid behövt göra innan.


Fick lite bannor av tränaren vilket såklart suger som f*n, varför jo för

citat "Du är ALDRIG nöjd" och "Du får INTE begära mer av henne"


Jag vill att allt ska vara perfekt både se och kännas perfekt, när de gör de DÅ är jag nöjd

men jag vet jag har och sitter på en unghäst men jag glömmer de så lätt och vill

så himla mkt och NU direkt.


Såklart är jag skitstolt och lycklig över vad min lilla häst har lyckats åstadkomma

på denna korta tid från nyår tills nu och hur jävla dumt de än är så tyvärr är jag inte lyrisk förrän allt

faktiskt sätter och är PERFEKT. Men de är ju i mitt huvud, jag är väl medveten om detta   


Igår fick hon vila i hagen och idag kom ET och gick igenom henne och även med laser,

och jag har nog aldrig sett en häst njuta på de sättet som fuxafräs gjorde,

VÄRMDE mitt hjärta att se henne.

Hon hade inget speciellt en liten låsning framför manken på ena sidan, förmodligen av att hon halkat i hagen

och en liten på var sida i länden men inte heller ngt allvarligt eller konstigt.


Båda sadlarna testades och båda fick godkänt så jag fick själv välja vilken jag trivdes bäst i

så de känns bra att jag faktiskt har lite öga för sadlar som passar!


Imorgon blir de betessläpp för Candy och Stjärnan,

så då kommer jag köra en bildbomb för er alla    


(arkivbild tagen 140613 )

 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards