fullblodenicentrum

Alla inlägg den 1 juni 2015

Av Emelie - 1 juni 2015 18:34

Mkt har ju hänt runtomkring allt jag skrivit om och i korta drag

så har jag spanat in sommarhagen själv nu, ser mkt bra ut.

Kommer bli betessläpp på fredag för Stjärnan och Candy.


Tyvärr visade sig att Spindelben blev lite väl överväldigad när han fick komma in och gå med Candy

sol, gräs och bunstiga flickor till höger och vänster.

Jag tror mkt av hennes nerver som spökat beror lite på de, de är såklart separade igen och de redan efter 2:a dagen

 och Spindelben kommer hädanefter få gå själv i en hage, mkt tråkigt men inget jag kan göra ngt åt eller påverka.


Blir såklart lite "besvärligare" o finna en lösning nu i sommar men

de brukar alltid lösa sig på ett eller annat sätt.


Spindelben och Stjärnan blev även vaccinerade i fredags och båda skötte sig exemplariskt och

jag fixade de medans de faktiskt stod i hagen, lite som en suprise   


Idag är Klockan och Stjärnan avmaskade, hade egentligen tänkt vänta tills imorgon för att samköra med

Spindelben och Candy men då Stjärnan igårkväll nästan såg ut som hon hade lite kolikkänning

ute i hagen, vilket kan vara pga mask (hon är avmaskad enligt konstens alla regler men kan ju ändå vara så)

så valde jag idag att avmaska och för att ha ett extra öga på henne får hon stå inne på box nu ngr nätter så

jag kan ha uppsyn över henne och avföringen. Hon var väl inte helt nöjd men hon får helt enkelt finna sig i de,

stalldörren är öppen och hon har den yttersta boxen så hon kan se ut i hagen där Klockan och Chilli går på natten.


För Klockans del börjar de snart bli "akut", nästa tisdag måste hon åka om hon ska betäckas om iår,

vilket jag hade hoppas att ngn ville göra, men de är segt.

Jag har själv inte ekonomisk möjlighet att betäcka om henne iår, inte när jag samtidigt ska stå med

föl och åring, och dessutom försöka vara aktiv "tävlingsryttare på hobbynivå" OCH låta dottern komma ut på P&J.

Vet ni ngn som söker en trevlig märr till avel, ENDAST AVEL och vill betäcka redan iår

HOJTA till för tusan, de är ingen förmögenhet jag begär, BARA ett mkt gott hem och en chans att få visa vad hon kan lämna i avelsboxen under många år framöver, med ett kontrakt om återköp vid en eventuell försäljning!


Idag skulle jag ridit Candy men tyckte hon var ngt varm i ena frambenen så hon blev ompysslad och borstad så hon

glänste och fick sen paddar och lindor på sig, och nu står jag i valet o kvalet

om jag SKA åka o träna imorgon eller inte.

Andra dagen idag utan att sitta på hästryggen och naglarna är redan nerbitna..................

hur fasen ska detta sluta, när hästarna ska på bete   


Ngn som har ett stolpskott att låna ut en månad för att själva slippa rida så bara hojta till, 

så länge de är full fart under hovarna o lite skit i skallen på hästen är jag nöjd   


(arkivbild maj 2014, på håll syns Eskimo o Snigeln)

 


Av Emelie - 1 juni 2015 10:01

Fick 3 bilder på fuxafräs och mig från 1 m rundan

de är tagna av Matilda Stigsson.


Tips mottages tacksamt på vad jag ska göra och tänka på för att INTE vinkla ut mina fötter och

även på att jag vinklar upp mina ben bak på henne. Jag har inte haft detta problem innan

men NU måste jag få buckt med en jäkla skitgrej jag gör med benen.

Och mitt minspel är ju fullkomligt hysterist roligt

(ser förjävligt ut men de speglar precis allt jag känner när hon ska hoppa/hoppar, för jag känner mig jättestor och de känns som att hon inte ska klara de även om hon gör de med god marginal nästintill varje gång)


Fullkomligt ÄLSKAR fuxafräs frambensteknik       


1 m Avd B Willands


(hinder nr 2, och de enda hindret vi rev)


Första hindert i kombinationen 

 


Följt av oxern som är amdra hindret ut från kombinationen 

 


Så gott folk bomba mig med förslag på vad/hur jag ska träna bort detta skit jag lagt till mig!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards