fullblodenicentrum

Alla inlägg den 20 juni 2015

Av Emelie - 20 juni 2015 19:45

Idag hann asfalten torka upp i förmiddags innan himlen återigen öppnade

sig under resten av dagen och de gjorde att

Spindelben faktiskt fick komma ut och gå en liten runda för att sträcka på kroppen

och även om de vart en kort kort tur så tror jag han uppskattade de.


Sista dagen idag med Metacam så vi får väl se hur han verkar imorgonkväll/måndag

Idag har han även fått stå själv i stallet ngr timmar när jag red Golden och sen fick han faktiskt gå i hagen

och Spindelben skötte sig exemplariskt gnäggade litegranna emellanåt men stod för de mesta

o käkade hö lugnt i boxen, låg till och med ner och slumrade ett tag, tröttisen.


 


Golden fick sig ett pass på utebanan då han nu vilat i  3dgr, passade även på att introducera

lite småhinder för honom, men de där med att hoppa fattar han inte riktigt.


Mkt övergångar, halt serpentiner och allt de där basic är de med honom, ngn fom orkar han inte bära sig

i men söker ett bra stöd i handen och lyssnar mkt bättre nu än första dagen så lite framsteg gör vi nog.

Lite piggare att rida idag och de var VÄLDIGT tacksamt.


Imorgon kommer vi nog ta oss en skogstur alt att jag faktiskt rider ännu ett pass på utebanan,

jag får vad jag känner för imorgon.

Av Emelie - 20 juni 2015 08:57

Igår eftermiddags var jag uppe på betet som Candy och Stjärnan går på.


Nu märks de att de gått två hästar där iaf, även om de ff håller sig i ena delen av hagen

men jag tror snart de kommer röra på sig lite och börja äta lite i andra delen oxå.


Båda två ser ut att må väl, men jag förundras varje gång över hur smäcker Stjärnan blivit och

hur mkt hon växt, men som mamma säger de är BARA för att jag inte ser dem varje dag,

även om jag tror hon kommer landa på ett rätt lagom storlek som vuxen.


                 


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards