fullblodenicentrum

Alla inlägg den 27 juni 2015

Av Emelie - 27 juni 2015 15:51

En ngt trött åring mötte jag när jag kom till stallet imorse

men attans så faktiskt var hon ju lite söt där hon låg


     


Idag fick Golden och fuxafräs göra ett byte, så Golden fick slippa boxen och komma ut o hage

och röra sig och göra Stjärnan sällskap med o köka lite gräs.


Han tackade mig kungligt med att rulla sig i sandhålan, jo men tackar för den killen   

Stjärnan föltuggade för att verkligen få honom att förstå att hon är väldigt underlägsen

han brydde sig mindre om henne inte ens när hon följde honom som en svans tätt tätt intill rumpan.


 


Lite fler bilder på Stjärnan, tycker hon är så ska jag säga ranglig, inte alls så stödig o stabil som hon varit innan

men sen växer hon ju som mest nu oxå.


     


Hon ser ju rätt liten ut egentligen på korten märker jag själv men irl är hon rätt hög redan,

kanske därför hon bara ser "helt fel ut" jag vet inte.

Fast åringar är INTE vackra,

de står jag för att jag tycker!


Ridfilmen igår blev ju skakig värre men ryggen är ine helt med mig idag trots

en riktig dunderladdning så då fick jag iden att nä men vi longerar honom lite i linan.

Hmmm jo visst, eller nä inte de inte. Kan säga att första minuterna var de fullt rus

som gällde och han nästan låg ner i volten.


Han travar på lite mindre volt, inte så snällt men de var för att få honom trava och inte travgaloppera

men som ni ser på filmen galopperar han faktiskt VÄLDIGT lugnt i linan.

Tror dock inte han sprungit i linan innan, möjligt att de då varit i full fart i en rundkorall

men kändes inte som att detta var ngt han var van vid direkt.


Att longera är ju inget jättebra komplement till ridningen egentligen men jag är ju urusel på

att tömköra och de erkänner jag så därför blev de nog bäst såhär i allafall, huvudsaken var att de gick lugnt till.



Jag tycker man kan se på filmen att han inte riktivt vet var han har sin kropp och att han liksom inte

riktigt växt i sig, han är på ett håll men resten av kroppen hänger liksom inte riktigt med honom

(hoppas ni förstår mitt blarr, knappt jag gör de själv)


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards