fullblodenicentrum

Alla inlägg den 26 juni 2015

Av Emelie - 26 juni 2015 23:44

Idag var ju då tanken att få Golden på film riden men

nja oftast hjälper barnen till jättebra men ibland blir de lite tokigt.


Vet inte riktigt om stora dottern skulle slå rekord i antal skakningar med mobilen samtidigt som hon

filmade eller om hon vara helt enkelt var HELT ofokuserad,l lite snörpligt men

men de kommer en ny dag imorgon så då får vi göra ett nytt försök, men tror jag riggar kameran

då faktiskt i ärlighetens namn så man kan se ngt      


Jag ska visa er filmen iaf vet inte om jag ska skratt eller gråta men ibland blir de tokigt.



Vi antog oss även uppgiften att försöka ta oss igenom en fem och en halva

han har ju inte innan hoppat två hinder på rad och bara fått skutta över fjuttiga kryss

men han gör de med glans hästen. Hänger liksom bara med på allt man hittar på med honom

och han har ju faktiskt inte helt tokig stil på hoppningen med tanke på att de är 3:e gången jag utsätter honom

för detta för honom säkert mkt konstiga ting man ska ta sig över.

Han är ju vinglig att rida an hindret och även emellan men tycker ändå han gör detta med bravur

utan att blinka eller så mkt som att titta, de bådar mkt gott inför framtiden



Ridningen gick över förväntan idag trots ryggskott men sen är de ju inte på tal om ngn

finrida men de bjuder jag minsann på en fredagskväll som denna   


Barnen fick turas om att rida honom till och från anläggningen, och som den klippa han är

skötte han den uppgiften galant och med bravur genom villakvarter och längs med vägen.

Jag tror jag har motbevisat fördomarna mot fbl många gånger innan och så även idag.


 

Snygg som attans är han hästen och kan ni föreställa er honom med mer muskler och hull,

WOW faktor på honom den dagen !!

       


Om ngn undrar över varför min annars obligatoriska hjälm inte sitter på huvudet är för att

ngn idiot ansett att de tydligen hade bättre nytta av den än jag.

Fick låna dotterns när jag skulle hoppa men frågan är om en 3 nr för liten hjälm hade gjort mer

nytta än skada ?!?!?


Gott folk kom ALLTID ihåg HJÄLM på huvudet

och jag ber om ursäkta att jag inte föregår med gott exempel idag !!!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards