fullblodenicentrum

Alla inlägg den 23 juni 2015

Av Emelie - 23 juni 2015 18:36

Ja idag var de då dags för att gipsa om Spindelbens hov och

då även kolla så de inte finns bakterier som startat en infektion.

Allt såg mkt bra ut, han har enormt bra läkekött denna hästen är bara att konstatera och

ingen infektion och torrt och fint, nu hoppas i de fortsätter i denna riktningen!


Då ryggen min sa upp sig igår fick Kajsa åter igen ställa upp och agera

alltiallo till mig dvs lyfta bakbommen, gå med Spindelben och för att vara på den säkra sidan idag

valde jag faktiskt ge honom lite lugnande innan vi lastade och han klev på inom två röda och stöd

lugnt hela vägen och var lugn under hela besöket i Smedjan och så även när han gipsades om, och jag kunde lasta honom själv när vi skulle hem. Såklart inte alltid bra att ge lugnande men ibland är de bättre än att ta onödiga

chanser och risker och för Spindelbens skull var de nog de absolut bästa.


Tyvärr har han slitit riktigt mkt på gipset och bandaget och de hade i princip gått hål

vilket inte alls är bra så nu har jag fått ännu striktare restriktioner, och med de fårjag ringa vet imorgon som

kan skriva ut lite medicin till mig då vi måste få honom lite lugnare och mindre "påhittig" i boxen.


   


Golden fick ut i hagen med Candy och Stjärnan medans vi var iväg men han kom lika snabbt till grinden när

jag kom tillbaka igen, tänk vad snabbt man kan vänja hästar vid rutiner även om de är långt ifrån vad de är vana vid.


Han har tyvärr blivit ståendes nu två dagar, men jag hoppas jag kanske KANSKE klarar av att rida en

lugn tur imorgon om jag preppar mig själv ordentligt innan.


   


Nästa återbesök och gipsbyte kommer bli om FÖRHOPPNINGSVIS 10 dgr

om jag nu lyckas få gipset hålla så länge!



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards