fullblodenicentrum

Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Emelie - 24 juni 2015 22:43

Ikväll var de så åter dags för stora dottern att åka iväg på Pay and Junp med

luringen Baldur.


Känns som att de kommer bli ett stående fenomen detta med ofrivillig avsittning på framridningen

dottern sa inget men hela hennes uppsyn lyste att självförtroendet fick sig en törn.


Kanske inte bättre av att hästen framför i princip varje hinder kom i full fart för att sedan tvärnita

tillslut stoppade jag kameran och tog mig in på banan och då hoppar han den rackaren när han ser mig

komma, klart han vågar inget för han vet att jag är envis som synden.


Andra rundan gick mkt bättre då mamma gick runt inne på banan samtidigt. Han gjorde en nit på första men

 annars gick de bra och hon blev lite gladare. Men oj vad de känns i mammahjärtat när ens barn bara tappar allt.


Här kommer andra rundan på de två busarna   



Jag fortsätter sökandet efter den där perfekta första ponnyn som har egen motor, men en fungerande broms och som är schysst när de kommer till hoppning som i alla väder ställer upp och hoppar de man styr på.

Väldigt svårt finna den har jag märkt, tja om man nu inte vill hosta upp ganska mkt kosing dvs.

Av Emelie - 24 juni 2015 22:36

Tog lite nya bilder på Golden,

inte den bästa kvaliten då jag anv mobilen men de bästa korten hittills jag fått på honom.


     


Har hänt en del sen han kom men han är ff väldigt muskelfattig över rygg och rumpa.


Idag trotsade jag allt och efter en ordenlig dunderkur lyckades jag med hjälp av grinden och lite annat smått och

gott kravla mig upp på Golden för en tur på järnvägen. Kan säga att han har ett lugn och ett tålamod utan dess like denna hästen för de tog mig en stund att kravla mig upp sittandes.


Lite värre att komma av honom efteråt men de gick tillslut de oxå, ner kommer man ju alltid

frågan är ju bara HUR   


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards