fullblodenicentrum

Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Emelie - 6 juni 2015 22:37

Sitter framför datorn och finner inte riktigt orden och vet inte hur jag ska kunna skriva ner

allt "läsbart" för ER som läser bloggen, när hela huvudet bara är kaotiskt just nu.


Finaste tålodiga Klockan med sitt lite väl busiga hingstföl Chilli blev sålda idag,

eller ja hela affären har gått väldigt snabbt på gott och ont såklart.

De blev bokat och bestämt i onsdags och idag så körde jag själv ner dem till de nya

ägarna som bor i Staffanstorp, inte världs ände så jag kan ju titta inom och hålla kontakten är en

självklarthet för mig och mitt välmående!


Med blandade känslor såldes de, såklart hade jag som ni vet önskat mig ett stoföl efter Red Hot Chilli och med

Klockan som mamma och framförallt haft en avkomma efter Klockan att behålla, lite som plåster på såren

då min och Klockans väg ihop inte alls blev den som tanken var från början.

Dock är jag väldigt tacksam att hon nu kommer fortsätta sin tid i avelsboxen och förhoppningsvis få

många bra år framöver. Redan iår kommer hon betäckas om med Etalon Lux och de ska bli väldigt

spännande att få följa på håll. Lilla Chilli fck iom sin flytt sällskap av ett hingstföl efter samma pappa

och jag tror de två kommer få mkt roligt ihop.


De är båda ALLTID välkomna hem igen framförallt fina Klockan, ovasett NÄR har hon en plats

HEMMA om ngt oförutsätt skulle hända nu eller i framtiden.


Tomt, ekande tomt blev de och jag undrar om jag någonsin kommer vänja mig vid tanken.


Samtidigt OTROLIGT tacksam att hon får den chans jag idag inte kan/orkar/har möjlighet till att

ge henne och även om de "svider" så går ju alltid hästens bästa före i ALLA lägen

ävenom man ibland önskar annat.


(december 2013)


  

(januari 2014)

 

(februari -13)

  

(juni 2013)

 

(augusti 2013)

  

(oktober 2013)

 


(februari 2014) 

  


(april 2014) 

 

(juni 2014)

 

(juli 2014)

     

(September 2014)

  

(Oktober 2014)

 

(januari 2015)

  

(februari 2015)

  

(april 2015)

   


(maj 2015) 

       


          


Av Emelie - 6 juni 2015 22:24

Reference Watch

f 2010


e: Bosun´s Watch

u: Reference Lady  ue: Revoque


Reference Chilli

f 2015


e: Red Hot Chilli 1285

u: Reference Watch  ue: Bosun´s Watch


     


Sålda tillsammans Juni -15


Önskar Nina Nilsson med sambo Rickard Johansson i Staffanstorp

ett STORT lycka till med superfint avelssto och hoppas hon kan glädja ER

med många fina friska föl i många år framöver.

Och jag hoppas Chilli kan utvecklas till en fin häst i framtiden som kan visa att hans

mamma gör ett gott jobb i avelsboxen.


En stor saknad här hemma framförallt efter fina stora snäll Klockan

även om hon inte blev den tränings/tävlingskompis som tanken var från början.


Hon är ALLTID välkommen "hem" igen   



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards