fullblodenicentrum

Alla inlägg den 22 juni 2015

Av Emelie - 22 juni 2015 15:24

Somnade ifrån larmet som var ställt på 08.30 imorse då de öppnade på

Kungsborgs Gårds Smedja men vaknade med ett ryck 11.30 så jag fick tag på dem idag iaf

(får försvara mig med att jag jobbat inatt och la mig i sängen BARA för att blunda   )


Fick inte tid idag men imorgon kl 15.30 ska vi vara på plats så då får vi se vad

de säger om hans hov och gipset, dock är han "som vanligt" för han hade röjt järnet i boxen inatt

roat sig med att skrapa allt spån och halm från ena boxen till andra sidan (boxen är ca 4*5 m)

tror han börjar ladda upp med lite enerig igen knasbollen.


Fuxafräs och Stjärnan blev hämtade från sommarbetet för ngr dagar sedan och de står nu på samma ställe som

Spindelben och Golden, tanken är att växla mellan Candy och Golden inne som sällskap till Spindelben

och ute som sällskap med Stjärnan som växer så de knakar, och fuxafräs växer nog oxå för hon ser inte klok ut

men men bara låta henne ha lite extra vila helt enkelt även om de kanske inte riktigt var de jag planerade från början.


Hon är numera även tilläggsregisterad i ASVH och kolla länken.


http://www.blup.se/sv-SE/horses/255887-candy-girl-xx



Tanken var att rida ut i skogen med Golden idag om jag inte fick tid med Spindelben men

när jag kikar ut genom fönstret så bara NÄÄÄ de fullkomligt vräker ner regn

allt ser ut som en dimma, vart fasen tog sommaren vägen ???


Tur man inte har semester förrän om 3 veckor så tills dess hoppas jag

för barnens och min skull att solen hittat hit!


Var igår och for efter lite rundbalar så nu har jag hemma igen, tanken var ju inte att fodra hästar med hö hela sommaren eller för den delen mocka men i ärlighetens namn trivs jag rätt bra med att få köra till stallet och mocka, fixa och dona

så även om jag klagar så klagar jag egentligen inte alls   


På onsdag ska dotterns min (den stora) iväg på en P&J i Knislinge med lilla Baldur, har anmält henne till

samma höjd som sist då jag tycker man ska kunna galoppera och hoppa en banan i jämt tempo innan man

höjer och då Bladur är lite oberknälig emellanåt så håller jag benhårt på att de är bättre att studsa runt på lägre och

tycka de är jättekul än att bli ledsen när de inte går bra.


På torsdag ska Golden iväg på kvällen och ul:a senan och de ska bli spännande att

ÄNTLIGEN få veta. Senan har jag stenkoll på redan nu men JAG vill ändå veta.


Tänkte bjuda på två filmer på lilla fuxafräs


Hennes FÖRSTA P&J då hon hoppade 70 och 80 cm  150308



 2 månader senare debuterar hon 100 cm i Avd B med 4 fel i Perstorp



Hopptränad varannan vecka mellan januari - mars, därefter hopptränad 1 g/v

och hon har gjort dessa fantastiska framsteg!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards