fullblodenicentrum

Alla inlägg den 20 juli 2013

Av Emelie - 20 juli 2013 17:30

De trodde ni väl ändå inte   


Inga bra bilder idag för han ville bara bli klappad och kliad på rumpan och manken idag.

Gulleplutt som börjar bli STOR


Mamma Steelan är oxå väldigt kelig och vill helst bara stå och mysa nu,

märks så tydligt på hennes beteende att hon är dräktig hon är inte alls den där

keliga kramgoa typen i vanliga fall utan lite mer håll avstånd och de passar bara ibland (sällan)


     


Nu börjar värmen märkas speciellt i Steelan och lillemans hage efter att gubben klippt där, måtte de

komma regn snart så de kan bli lite grönt och friskt igen.

Är så torrt i backen nu, önskar såklart inte regn varje dag men regn behöver vi alla nu

opitmala regn på natten och fint på dagen ÖNSKETÄNKANDE!

Av Emelie - 20 juli 2013 17:23

Ja lilla Wilma har numera nyverkade hovar,

riktigt nöjd om jag själv får säga det   


Firade detta med att bli ihopsläppt med Pintor, iof inget jag är jätteglad över

men för att få grållepålle att gå ut i gröna gräset och ÄTA av de så får jag prova.


Så här lycklig blev hon när jag ropade på henne efter att ha öppnat upp till hans hage.


     


Här sätter hon av mot honom då hon fått span på att han finns vid grinden.


Och efter ett tag när jag kikade ut i hagen mötes jag av denna synen som gladde mig mkt!


     


Lite hopplös är han dock för så fort man visar sig så kommer han på studs, i tron om att kanske 

få komma in till sin box istället.

Av Emelie - 20 juli 2013 01:26

Hästens Bön

Hästens Bön
Fodra och vattna o rykta mig väl
Var vänlig mot mig
Ryck ej i tygeln eller tömmen
Slå mig ej, jag vill dig bara väl,
Ge mig ej för tung last
Sko mig väl
Skydda mig om sommaren mot solhettan
Skydda mig om vintern mot kalla betsel
Lägg täcket på min rygg
Smek mig någon gång J
ag bär dig, jag drar dig, jag lever endast för dig
Du vet att jag ej kan tala om min nöd, men Gud skall belöna dig
Till sist, då mina krafter tagit slut,
tag mitt liv på minst plågsamma sätt

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards