fullblodenicentrum

Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Emelie - 12 juli 2013 22:07

Ja dagen idag den har bara passerat i ett snabbt svisch!


Haft en spekulant på Lilleman, från ESKILTUNA, ja de är sant!

O självklart är föl söta men de är en annan sak att köpa de där söta fölen man kikar på,

ingen affär är klar förrän pappersbiten är färdig.

Fast skynda långsamt Lilleman är ju bara 8 veckor så än finns de gott om tid

att finna den RÄTTA för honom och som kan förvalta honom på absolut bästa vis

för de är ju de man strävar efter och önskar/vill (KRÄVER)


Steelan börjar bli mer och mer kelig, precis som förra året dåhon var dräktig, fast

jag vågar ändå inte tro ska bli med skräckblandad förtjusning hon ska kollas på måndag,

PASSAR PÅ ATT VARNA ALLA MEDTRAFIKANTER FÖR TRAFIKSTOKNING :-)


Dyrbar last då då är de bättra att köra sakta och säkert!


Herr grålle har varit lite lugnare idag då han nu går hage/hage med Steelan och Lilleman

vilket gör att han kan snusa på dem ibland, eller nja när Steelan tillåter kanske man ska

skriva istället. O ja vi har varit iväg några timmar nu på eftermiddagen och då fick de komma in

på box och de har nog njötit för ide var inte jättesugna på att komma ut några timmar nu ikväll,

knasbollar till hästar som går här hemma.


Klockan, Leo och lilla Wilma ser alla tre ut att trivas i den andra hagen, kan erkänna att

jag var lite nervös inför att släpa Klockan i en sån kuperad hage med stenar, buskar och träd lite 

var stans, men hon verkar klara de bra, men både Leo och Wilma gick i den tidigare och kan

visa henne runt i hagen och än (peppar, peppar ta i trä) verkar de gå bra.

Roligt för de kommer alltid när man ropar på dem, ibland med mer fart under benen och visa dagar/kvällar

som denna då de kommer i sakta gemak mot en för en klapp och lite kel.


Har bestämt att nästa omgång hovis kommer ca 5-6 veckor så kommer Klockan få komma

hem och få skor på sig så vi kan börja med lite promenader och lite lätt ridning. 

Ska bli kul och få komma upp igen på ryggen. Har ju mest blivit ridning på herr grålle nu

de senaste men snart så...................!


Nä minsann nu säger jag och mina vänner go natt för denna dagen,

får återkomma med lite bilder igen dock inte imorgon då jag ska göra ett 

tappert försök att vara en bra mamma som följer med mina barn till

Astrid Lindgrens Värld med kusinerna som är nere från Norrtälje (gräddö)


Så tidig morgon och jag som inte är en morgonmänniska, hur ska de gå????

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards