fullblodenicentrum

Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Emelie - 8 juli 2013 09:09

Ja ursäkta lite dåligt uppdatering nu de senaste men de har hänt

lite annat i livet som gått före helt enkelt.


Hästarna på betet mår alla bra, ska snart flytta dem till den

mer kuperade sommarhagen.

Har fått två badkar av "moster" Sabina (jag och barnen kallar henne så iaf)

så det alltid finns vatten till pållarna, slippa bekymra sig för om de är slut eller ej i baljan.


Grålle går här hemma och vankar av och an i hagen, tycker förmodligen livet

är dötrist nu, när det inte händer så mkt. Han behöver aktiveras och stimlueras för att må väl

är bara att konstatera.


Jag hoppas jag kan få igång honom nu efter att hovis varit här imorgon och satt på nya skor.

Hon kommer då även kolla på Lilleman och verka Steelan, ska bli spännande att se hur det går,

man kan ju alltid bli överaskad.


Ska kolla Steelan på ul nästa vecka som de ser ut, har ingen vet som kan komma ut så jag måste köra till

station igen för att kolla henne, men med en surkärring som inte vill gå på släpen alltid och som 

ska trixas så är det ibland ett projekt i sig, konstiga de där märrarna, ganska lika en surkärring ibland   

Hi hi hi tro inte att jag syftar på ngn speciell nä inte det inte!


Sommarvärmen kom nu igen ÄNTLIGEN fast ingen av pållarna hemma uppskattar de så

vid middagstid åker de in och får stå inne tills den värsta värmen släppt, sen får de gå

ute lite längre istället. Knashästar, om ni undrar varför jag plockar in dem,

ja de vandrar och springer som vgalningar längs med staketet och bara gör av med en massa energi

så då anser iaf jag att de är bättre att plocka in dem så de får stå inne i lugn och ro ifred för alla flugor och

elände som finns ute och som dras till dem när de blir svettiga.


Ja jag vet lite fjolligt kanske MEN nu har jag inga slöa ponnyer eller slöa (ursäkta alla som kan tänkas ta åt sig)

halvfeta/feta halvblod som bara äter äter och äter. Nä jag har lite mer bekväma hästar har jag

konstaterad och då blir det bäst såhär   


Se om jag kan få ngn av hästarna att fastna på bild under dagen.



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards