fullblodenicentrum

Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Emelie - 16 juli 2013 23:35

Ja idag fick Wilma, Klockan och Leo komma hem en runda,

är väldigt torrt i den kuperade hagen och då grålle betat väldigt dåligt i ena hagen

(läs inget alls, då han bara hänger vid grinden) så tyckte jag gott de kunde gå här hemma

några dagar och beta ner gräset så nytt fräscht friskt kan komma upp senare.


Leo går som alltid galant upp och åker bra i transporten även om de gäller att lämna kompisarna

i hagen nemas problemas. Andra turen åkte Wilma som lastades första då hon oxå bara traskar på,

ihop med Klockan som inte är lika lätt att få i släpen, inte för att hon är rädd, för de är hon då

rakt inte bara att hon vill inte, ser lite sådär smågrinig ut och bara står kan bli hur långt som helst

i kroppen  men gå upp ska hon inte, fast tröttar man ut henne med att vänta ut henne så går hon på tillslut

lugnt och fint, vet inte varför hon inte går på direkt..................... ja ja de kommer säkert efterhand de oxå

hade ju varit skillnad om hon varit rädd eller tyckt att transporten var läskig.


Liv där hemma blev det iallafall, mkt gnägg så jag hoppas natten blir lugn men de tror jag, nytt grönt långt gräs

lockar nog mer i slutändan, Klockan får dock lyxen att stå i box om natten nu när hon är hemma igen, ska

försöka pyssla om henne rejält, lite klipp här och var och absolut nödvändigt är att rycka manen, den är lång nu

när hon varit hemifrån längre.


 


Ja såhär nära går "tomten/gräsmattan" går de på vissa ställen här hemma,

bilden är tagen från altanen, så en fin utsikt har man :-)


Wilmas hovar ska jag fixa till oxå nu när hon är hemma, såg att de börjar bli dags för dem


Gubben var flitig ikväll och hade lånat hem trädgårdstraktorn från jobbet så han körde över hagen som Steelan och Lilleman går i och klippte ner allt "gammal" så nu hoppas jag på några regndroppar så de kan blir sådär grönt och fint igen med de där goa stråna de gillar bäst. Snäll gubbe jag har! :-D



Av Emelie - 16 juli 2013 15:09

Idag var de slut på "livet som latmask"

klockan ställdes tidigare (som innan jag blev latmask)

kaffe laddat och sen ut i stallet/hagen för att hämta in herr grålle.


Blev en helt underbar skritt och trav runda med grålle i skogen, ingen lång

runda får ju börja lite mjukt med honom men kändes hur fin och fräsch som helst i kroppen

och öronen ja de var spikrakt fram hela rundan. Och hade jag bett honom öka hade han

med glädje gjort de, han ver helt med på noterna idag, så härligt!


 

Ursäkta en väldigt fläckig/smutsig häst :-S  

   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards