fullblodenicentrum

Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Emelie - 18 juli 2013 21:04

Ingen ridning idag utan idag var det för grålles del lite skutt över de där

förskräckliga bommarna igen som han nu sluppit undan från några dagar.


När han såg de blev hans uppsyn lite smått trumpen kan jag säga, hi hi såg så kul ut

och önska rjag haft mobilen tillhands för att föreviga den min han gav mig.


Började lite smått med en liten bom på marken, som han fick gå över med mig

sen springa över själv. Höjde upp bommen lite och lätt honom hoppa över några gånger,

provade sen en oxer (har inte hoppat de innan) där tvekade han men hoppade tillslut över den oxå.


Istället för att bredda oxern så valde jag att ställa fram en trippelbarr istället för att 

få honom springa fram och inte stanna vilket han gärna gör om han får chansen om

det är "högt" direkt. Tyckte mot slutet han hoppade bra över hindret, dock slarvar han lite med 

frambenen men de kommer nog ju mer han orkar och vågar hoppa och ta i med bakbenen.


   

Här ser man att han inte tar in och lyfter frambenen men i vissa språng gör han det bättre,

så jag får jobba på med honom.


Nu var jag snäll för trippelbarren ovan är bara lite drygt en meter bred. Bäst börja försiktigt.


   

Av Emelie - 18 juli 2013 21:00

Att denna damen kan hoppa det märks, riktigt kliar i fingrarna när man ser henne hoppa,

tänk och sitta på henne   


Roligt tyckte hon de va oxå, tog varv efter varv helt själv och

öronen rakt fram hela tiden, så ut att tycka det var lattjo.


 

Av Emelie - 18 juli 2013 16:11

Ja Klockan hon fick sig en genomgång igårkväll.


Hennes man speciellt var låååånnnnnggggg, så nu är den påbörjad, ja läs påbörjad för 

med alla knott, myggor och annat som bits så kan jag inte begära av henne att hon ska stå still när jag

rycker hela manen på en gång så vi tog halva igår, så hon ser idag ganska rolig ut men de bjuder jag på.


Stod så fint i gången uppbunden precis som innan, fortfarande de här lite otåliga efter en stund men

vad tusan allt kommer sker inte på en natt sägs de ju ;-)

 Men att jag rycker manen på henne de bryr hon sig inte om, vissa hästar gillar det inte alls,

hon bara mös hela tiden, precis som de ska vara när man pysslar med dem.


Blev mkt borstning o jisses vad dammig hon var, puhhhhh

jag var SVART som korpen, när jag kom in från stallet igårkväll.


Kom på att jag glömde mäta henne ska bli kul och se om hon växt lite

sen sist svårt att bedöma är inte jättemkt men säkert ngt, får göras ikväll då jag ska

ta sista rycket på manen så hon ser lite mer presentabel ut,

även om hon är söt som socker i lång man och oborstad   


   


Av Emelie - 18 juli 2013 15:32

Ja idag fick lilla Wilma skutta lite

och skutta kan hon visst, jisses vad hon hoppar den lilla skruttan.


Verkade gilla det oxå som de såg ut och man behövde inte smacka på henne 

mkt heller farten fixade hon själv.


   


Detta sista hinder ligger på hela 75 cm och

då tippar jag Wilma själv på runt 102-105 cm.


Kanske får ta och mäta henne om hon växt ngt men ser inte så ut

dock ser hon "färdigväxt" ut i kroppen.



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards