fullblodenicentrum

Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Emelie - 9 juli 2013 21:17

Japp de blev det idag iaf.


Wilma fick lyx och åkte släpen emellan hagarna, jag tycker det tar en sån

himla tid för henne att gå emellan då hon inte pinnar på så fort som de stora.


Klockan och Leo ja de fick traska med mig som sällskap istället, tror nog de oxå

hade föredragit släpen om de fått välja, vilken värmebölja det blev av seneftermiddagen.

PUUUHHHHH varmt varmt varmt.


Nöjda hästarn när de väl kom fram både törstiga och hungriga på de där fina fina gröna stråna

som växt sen de gick där tidigare i vår/sommar.


             


Båda har nu passerat 45 dygn så nu kan man andas ut lite med de två,

känns skönt!

Av Emelie - 9 juli 2013 14:10

Ja det var väl så att ni saknade lite nya bilder på Lilleman, 

eller jag har fel ???!!!   


                 


Hur ska man kunna släppa taget om denna lilla goding när den tiden väl är kommen ????

Både blödig och kontrollmänniska, INTE LÄTT helt enkelt!

Av Emelie - 9 juli 2013 10:02

Ja idag gjorde jag en inte så roliga upptäckten när Steelan stod

i stallgången och min herr grålle råkade komma nära och snusa, 

brunst......!!!!?????


Nej nej nej...............inte mer strul och skit nu efter alla turer med Klockan,

Jag hoppas verkligen inte hon brunstar för då blir jag tokig, hon är idag på dygn 25

jäkla skit nu ska man gnagga ner naglarna till noll och inget och ligga och vrida och vända

sig i sängen ändå tills ul kollen på MÅNDAG, SHIT SHIT SHIT!!!!!

Av Emelie - 9 juli 2013 09:51

Ja hovis har varit på besök nu på morgonen och jag som väntat mig

iaf en liten dust med Lilleman fick tji.


Herregud vilken duktig lillskit (kärt barn har många namn) mamma häst i boxen, med 

boxdörren öppen ut i stallgången, och där står han så snällt, hoppade till första gången hon

skulle fila fram sen stod han som ett ljus HELA tiden, hade riktigt bra balans även när hon

verkade bakhovarna, jag behövde bara hålla lite lätt i grimman.


Vilken häst   

ren tur eller visar de att man gjort ngt rätt i att lära honom vara van vid det mesta ???

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards