fullblodenicentrum

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Emelie - 3 juli 2013 23:07

Ja inte är de lätt för stackars grålle ibland och just ikväll var en

sån där dag då han med all säkerhet tycker att matte är extra jobbig.


Lite hinder framme idag, inget avancerat tro inte det!

Lätt han hoppa kryss och sitt första rättuppstående med hjälpbom,

visserligen mkt lågt men för att få honom hoppa, har ju bara hoppas kryss och

över cavaletti innan.


Och de lilla hinder skuttade han över, inga problem men då fick ju lilla jag en

för mig iaf snilleide att ja varför inte bomba han direkt med allt som han tycker är

läskigt så är de ju avklarat, hi hi hi. Låter ju enkelt, inte sant ;-)


Vad jag satsade på då, jo detta :


 


Visst blev de snyggt tillsut med färg och allt. Dock blev ju utfyllnaden(el vad jag nu ska kalla den för) lite

väl hög än vad tanken var från början så därför la jag bommen direkt på idag, hindret ligger ändå

på 80 cm och de har inte grålle skuttat över innan direkt.


Ja inte var de lät han pustade frustade stånkade och hade sig för detta hinder men skam den som ger sig

synd för honom att han har en sån envis kärring till matte :-)


Fick honom iof inte att hålla farten hela vägen idag men han ligger på bra fram till hindret , stannar

för att sedan ta ett jäkla skutt över så det gäller att vara med i svängarna. Såklart mkt beröm och avslutade med ett litet pyttehinder., allt för att så honom till en POSITIV inställning till detta fenomen HINDER!


Älskade grålle, hi hi hi!

Av Emelie - 3 juli 2013 15:08

Jag fortsätter hemsöka er med ännu mer bilder på pållarna

här är det Klockan, Leo och Wilma som fastnat på bild.


   

Jag vet att Leo hon är rund, hmmm idag på dygn 45 hi hi hi. Undra hur hon ser ut när det är dags?

     

Fina Klockan idag på dygn 41 :-)

   


 


Såklart fick den minsta sitta lite på Wilma, så var hon nöjd för dagen :-)

Om ni undrar över den stora flickan så var hon inte med idag.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards