fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

Läskiga hinder

Av Emelie - 3 juli 2013 23:07

Ja inte är de lätt för stackars grålle ibland och just ikväll var en

sån där dag då han med all säkerhet tycker att matte är extra jobbig.


Lite hinder framme idag, inget avancerat tro inte det!

Lätt han hoppa kryss och sitt första rättuppstående med hjälpbom,

visserligen mkt lågt men för att få honom hoppa, har ju bara hoppas kryss och

över cavaletti innan.


Och de lilla hinder skuttade han över, inga problem men då fick ju lilla jag en

för mig iaf snilleide att ja varför inte bomba han direkt med allt som han tycker är

läskigt så är de ju avklarat, hi hi hi. Låter ju enkelt, inte sant ;-)


Vad jag satsade på då, jo detta :


 


Visst blev de snyggt tillsut med färg och allt. Dock blev ju utfyllnaden(el vad jag nu ska kalla den för) lite

väl hög än vad tanken var från början så därför la jag bommen direkt på idag, hindret ligger ändå

på 80 cm och de har inte grålle skuttat över innan direkt.


Ja inte var de lät han pustade frustade stånkade och hade sig för detta hinder men skam den som ger sig

synd för honom att han har en sån envis kärring till matte :-)


Fick honom iof inte att hålla farten hela vägen idag men han ligger på bra fram till hindret , stannar

för att sedan ta ett jäkla skutt över så det gäller att vara med i svängarna. Såklart mkt beröm och avslutade med ett litet pyttehinder., allt för att så honom till en POSITIV inställning till detta fenomen HINDER!


Älskade grålle, hi hi hi!

 
 
Cicci

Cicci

4 juli 2013 00:14

Hahahahaa kärring till Matte hahahaha ... Den va bra!
Hindret blev snyggt ta mig fasen :P
(Här har hindrena inte blivit mer än målade stolpar)

Kul att han gjorde det tillslut :D , duktig han är :)
Du får allt ta lite hopbinder med :P ställ gubben med kameran :P
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

Emelie

4 juli 2013 00:17

Ha ha ha tror de är vad han tycker, kärring till matte ;-) Hi hi hi får bjuda på den :-D

Ja jag vet måste anlita gubben till de, fast han tycker de är sååååååååå tråkigt delar inte min glädje och intresse för hästarna, tycker bara det tar tid och är en massa jobb ;-) Jag lovar om inget annat får jag väl ställa min dotter med kamera, fast då kan de bli allt mellan himmel och jord på de korten ;-)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards