fullblodenicentrum

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av Emelie - 19 juli 2013 14:32

Blev en förmiddagstur med herr grålle

kanske inte direkt superpigg och alert idag att konstatera.


Blev en mellanrunda idag då jag ökade på med lite galopp idag utaöver skritt och trav,

fick klättra två gånger upp och ner i ena backen vi har här i skogarna runtomkring.


Fick gå i lite mer lång låg form idag och fick pusha på honom ganska mkt emellanåt,

då han kändes inte helt pigg och med på noterna av sig själv som han brukar (kommer säkert kännas i låren imorgon)


Övade lite övergångar, dock har han ibland svårt att flyta över från galopp till trav mjukt och fint, blir gärna

ett eller två travsteg som blir lite väl fort innan han samlar upp sig men de handlar om musklerna så

vi får jobba vidare vet att de kommer ju mer han kommer igång nu oxå.


Imorgon blir det en vilodag för grålle, så får vi ta nya tag på söndag och hoppas han piggnar på sig

tills det i kroppen min gode grålle.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards