fullblodenicentrum

Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Emelie - 17 juli 2013 22:07

Morgontimmen bar ingen sol med sig så när jag vaknade vid middag

av att solen sken in i sovrummet då for jag snabbt upp.


Blev en VARM eftermiddagsrunda med grålle, mkt flufä som irriterade och särskilt när

han kom upp i lite flås och blev varm och svettig de var helt galna och fokusen ja den blev 

något sämre ju längre rundan blev men...............

o andra sidan så behöver han komma igång och enda chansen idag var tyvärr på eftermiddagen i 

gasande sol (ursäkta grålle)


Tycker han sköter sig exemplariskt, tuffar på som tåget, gör det jag ber honom om

men idag fanns inte den där gnistan men i ärlighetens namn, fanns den inte hos mig heller,

måste ha varit värmen, eller jag skyller på den iaf!


Körde på med lite mer trav idag och tog även en kortare galopp med grålle

körde lite övergångar och han lyssnar fint, duktig grålle trots en lång vila.


Vågar jag berätta ????? Finns ju ont om terrrängbanor här i nordöstra skåne

och ngn som håller i träningar kontinuerligt är ännu svårare att hitta men nu har jag funnit en

så en intresseanmälan är gjord, sen om de blir en nybörjargrupp eller ej de får tiden utvisa

men kan ni tänka er herr grålle rädd för hinder gå en terrängbana ????? Ha ha ha

gäller att ha en hoppglad pålle framför som dragplåster i början kanske ;-)


   


Bjuder på två "glasbilder"

i brist på annat.


Av Emelie - 17 juli 2013 06:06

Synd att jag inte kollade in sidan tidigare så grålle varit mer

igångsatt men tänk vad häftigt och kul att "släppa loss"


http://wp.a-hovslageri.se/2013/06/traningstavling-jagersro-236-kl-16-00-ponnyridhast/


Bara hoppas de kommer fler tillfällen så de kan provas ;-)


Även denna (nedan) hade ju varit en kul grej att komma ut på ihop med grålle, dels för

att testa en miniform av distans och dels för att grålle ska komma i lite nya situationer med

andra hästar och en helt ny miljö. Är ju en perfekt träning om jag tänker efter.


http://www1.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_489697/cf_87178/Pay-Race2013.PDF

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards