fullblodenicentrum

Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Emelie - 11 juli 2013 17:39

Hi hi sött !


 

Av Emelie - 11 juli 2013 17:27

Ja tanken var idag att börja sätta igång herr grålle lite smått igen,

då hovis kom i tisdags och snyggade till hans hovar.

Har ju fortfarande lite dåligt hov vf men vi jobbar på att förbättra den och

han blir lite öm samma dag och dagen efter han fått på sig nya skor så därav vila igår.

Plus att de hände lite annat igår som jag inte riktigt vill gå in på här.


Åter till ämnet kanske, igångsättning idag då men de fixade herr grålle själv i hagen idag

travade och galopperade i sen stor åtta, jag satt länge och kollade på honom och tänkte lite

i början att "han slutar väl när han tröttnar"

vad tror ni ?????


Efter en halvtimme stannade han för att dricka sen satte han av igen, stor SUCK!!!

Ja inte är de lätt att få upp han i hull när han springer så i hagen,

vad gör man ??????


Har provat med allt känns det som, visst i boxen är han lugn och då äter han,

men han kan ju inte stå inne 24 timmar dygnet bara för att man ska få honom att äta,

har alltid ätit innan i hagen, både gräs och hö men nu står han bara vid grinden och häckar.

HJÄLPPPPPPPP !!!!!!!!


Mest sannolika är att han helt enkelt är UTTRÅKAD till MAX,

imorgon är tanken att istället se om jag kan skritta/trava en runda på honom, se om 

de kan få honom att tänka på mat igen. Hmmmm älsakde grålle (som jag ofta förtvivlar mig för)


Kör en liten bildserie på honom från idag, buskillen.


   

     


Ja ni ser själva på bilderna han är inte fett TYVÄRR får mat (kraftfoder), olja, lucernpellets,

fri tillgång på hö/hösilage dygnet runt!

och INGET hjälper. ÄR maskad, vad FAN gör jag för fel, mer än att han inte är igång ridmässigt ?????


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards