fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Lite mer terapi idag

Av Emelie - 31 juli 2013 21:49

Ja idag blev det ännu mer terapi för Steelan.

Blev en skrittrunda även idag för henne och Lilleman som får hänga med.


Lika pucko idag (om man får säga så om en häst, fast hon är ju min så jag får säga det iaf)

Försökte dock BARA tre gånger att flippa och sticka hem men lyckades få henne med mig

alla gånger och med följd mkt beröm såklart.


Övade lite mer på halt idag och framåttänk som hon ibland tappar då hon 

är påväg att flippa ut men jag erkänner man sitter inte direkt på små moln och bara åker med

nä de gäller att vara beredd om hon skulle bjuda på en åktur.


Ja ja vi får ju börja ngn stans känns det som och ja detta är de lilla men kanske 

en BRA början, fast jag har inga hopp om denna häst överhuvudtaget, allt för att 

slippa bli besviken igen kanske!?


     

Den DUKTIGA fotografen är stora dottern   


Och ja, hon är ju vacker som en tavla hästen MEN psyket finns inte där tyvärr ÄN

(ja för hoppet är ju det sista som överger en sägs det ju )

 
 
Cicci

Cicci

1 augusti 2013 10:13

Oj du har lite o göra du med märker jag :)

Ja där har jag nog en väldans tur då våra fölston är lika nöjda under sadeln som att bara få gå o mysa :)

Men å andra sida - kul att ha något o jobba med :)
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

Emelie

1 augusti 2013 10:25

Nja hon va knäpp redan innan hon fick föl så det är inget nytt tyvärr :-(

Inte såå gammal iof så kanske med ny ägare att hon landar och mognar så småningom, vi kommer ju liksom inte direkt överens vi två och har aldrig gjort heller.

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards