fullblodenicentrum

Alla inlägg under mars 2013

Av Emelie - 18 mars 2013 10:16

Ja Leonore 

får vara med om mkt, barn som ska klappa

mkt spring liv och röresle ute bredvid hagarna.

Traktorer som kör på vägen och en och annan lastbil (timmerbil)

som kommer förbi.


Kunde inte låta bli att lägga in dessa två bilderna, så sött !!!


   


Ja som sagt vara med om mkt kommer hon och vara :-)

Så är det när man har dem precis runt husknuten!

Av Emelie - 18 mars 2013 10:11

Ja idag släppte jag in även Klockan till

Leonore och Candy som gick ihop själva igår.


Och lite spring och bus blev det men inga sparkar,

bara lite sto tjut men vad gör det ???


Lite bilder på de små vännerna från imorse.


         


Av Emelie - 17 mars 2013 16:31

Här kommer en något sen och väldigt kort

filmsnutt från ridhuset i fredags.


Av Emelie - 17 mars 2013 13:57

Ja som rubriken lyder, vi kör en lunchbomb 

på alla hästarna.


Varsågoda!


         


Idag får gammeltanten och Candy bekanta sig, och de har gått lugnt till,

nu när jag kikade ut stod de faktiskt och åt från samma höbunke  


Imorgon är tanken att jag även ska släppa in Klockan ihop med dem,

introducerar dem en och en, tror det blir bäst så och lugnast oxå.

Av Emelie - 17 mars 2013 13:47

Igår efter stallrunda på Jägersro

hämtades det hem en ny liten pålla till stallet.


Pigg glad "äldre" dam vid namn Leonore

född 2003 så stackaren kommer förmodligen få dras med 

smeknamnet gammeltanten   

då de andra i jämförelse är bebisar.


Ska försöka ta en uppställd bild på henne vid ett tillfälle när hon är nyputsad och grann.


Hon kommer direkt från sin uppfödare, och varit i dennes ägo under hela tiden.


Denna damen har gått löp som 2 -åring

4 st 0-0-0


Omskolad ridhäst utbildad inom både hoppning och dressyr

tävlades i båda grenarna senast under 2010.


Blev betäckt med hingsten Nobel och 2012 föddes hennes

första föl, hingsten Enzo.


 


Bilden är från igår när hon fick lufta sig i paddocken och på håll

spana in de övriga hästarna.


Lugn dam som verkar ta det med ro hittills.

O kela ja det är gott det, kommer direkt i hagen, de gillar vi!

Av Emelie - 17 mars 2013 11:22

Många som anslöt till Stallrundan på Jägersro som

anordnades igår, ca 120 st trots det något kalla blåsiga vädret.


Lite bilder på ledvolten, med bla 3 av rikshästarna

Forray, Romanoff och såklart lilla fina Butterfly Dream i blå utstyrsel

klart snyggast i ledvolten.


  

Siste på bilden är en av rikshästarna Forray

   

Å så självklart två bilder på snygga Butterfly dream ovan, läcker i blått som även är Stall eros färg för säsongen.


 

Mamma hittade sin favorit i ett av stallet, mysigt mmmmm.

Bilden blev så fin så jag kunde inte låta bli att läga in denna oxå.


Av Emelie - 15 mars 2013 23:25

Ja denna kväll blev inte vad jag tänkt mig från början.


Blev en runda in till sjukhuset med minstingen, som inte mått väl 

nu några dagar, mnga prover osv, ja hela kvällen gick förbi och precis hemkommen.


Inte knoppat ihop någon film ikväll tyvärr, av förklarliga skäl.

Se om jag hinner imorgon eftermiddag/kväll.


Imorgon bär det av till Jägersro igen för en inbokad

stallrunda kl .10.00 med lunch efter, ska bli väldigt roligt och skönt att komma hemifrån,

dock blir det en tidig morgon, klockan satt till halv sex,

och jag som inte är en morgonmänniska, hur ska det gå???!!!


Sen ska jag berätta/skriva en spännande sak

men det återkommer jag till imorgon, utlovar massa bilder från dagen

på Jägersro och lite extra med.


Ha en go fredagskväll gott folk.

Nu säger jag bara natti natti !!!!!

Av Emelie - 15 mars 2013 15:21

Jag har ju tyckt nu ett tag att hästarna har behövt rasta av sig lite

på bättre underlag så idag styrdes bilen mot ridhuset och med 

i släpen idag var Candy och Pintor.


Första gången i ridhuset för dem båda, tanken va även att förutom att rasta av sig

sätta upp ett litet kryss som de skulle prova, Pintor tycker ju allt vad bommar heter är

både läskigt och farligt, o då skulle man ju tro att han skulle hoppa högt över, eller hur???


Nej nej inte grålle knappt ett steg över och asar med bommar efter sig,

konstiga dessa hästar, någon hopphäst, nja de kommer han nog inte

riktigt bli, han förstår inte hela grejen med att man ska HOPPA över,

Candy däremot ja hon skuttar på den, men sen har hon ju redan provat skutta över

staketet här hemma ngr gånger i början på vintern.


Då kör vi en bildbomb från idag så håll tillgodo  


           


Väldigt svettiga hästar men de tyckte verkligen detta va toppen, de raceade riktigt rejält emellanåt.

De bjöd på några goa skratt de där två "lökarna"


Ska se om jag får in en filmsnutt senare ikväll på dem

från idag.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards