fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

Mot Ridhuset

Av Emelie - 15 mars 2013 15:21

Jag har ju tyckt nu ett tag att hästarna har behövt rasta av sig lite

på bättre underlag så idag styrdes bilen mot ridhuset och med 

i släpen idag var Candy och Pintor.


Första gången i ridhuset för dem båda, tanken va även att förutom att rasta av sig

sätta upp ett litet kryss som de skulle prova, Pintor tycker ju allt vad bommar heter är

både läskigt och farligt, o då skulle man ju tro att han skulle hoppa högt över, eller hur???


Nej nej inte grålle knappt ett steg över och asar med bommar efter sig,

konstiga dessa hästar, någon hopphäst, nja de kommer han nog inte

riktigt bli, han förstår inte hela grejen med att man ska HOPPA över,

Candy däremot ja hon skuttar på den, men sen har hon ju redan provat skutta över

staketet här hemma ngr gånger i början på vintern.


Då kör vi en bildbomb från idag så håll tillgodo  


           


Väldigt svettiga hästar men de tyckte verkligen detta va toppen, de raceade riktigt rejält emellanåt.

De bjöd på några goa skratt de där två "lökarna"


Ska se om jag får in en filmsnutt senare ikväll på dem

från idag.

 
 
Cicci

Cicci

15 mars 2013 19:08

Nu måste jag bara fråga ( kan anses galen fråga men ändå ) när jag inte riktigt förstår o läser det hos flera . Hur kommer det sig att man åker till ridhus o släpper sina hästar ? O att de springer som de gör :O

Ser ut som de har kul men jag i början trodde de rejsa så pga att de får utrymme o springa loss på ? Trodde det va för de hästar med små hagar ... Att det va poppis att roa dem så :/ ...
Kan knappt Tro våra vänner skulle rejsa på i ett ridhus då de har massa o springa loss på i hagen?
Du får gärna förklara :) hahahaha...
Är jag helt ute o cyklar ? Missat något ? :( haha... Känner mig ganska korkad just nu men vill man veta så måste man fråga någon gång :D

Härliga bilder :) kul för dem .
KramC

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Emelie

15 mars 2013 23:25

Ha ha ha, ingen fråga är för dum att ställas:-)

Mina vinterhagar är inte såå gigantiska och nu med alla is som blivit överallt och en ganska så laddad Pintor och väldigt busig Candy så är detta ett bra sätt för dem att kunna springa av sig utan risk för spänningar i kroppen, som de gärna blir när de försöker busa i lite isig snö och packad snö.

Sen är det ett bra sätt att introducera ridhuset för en häst, bättre än att man som ryttare ska sitta på en spänd häst och försöka jobba den (resultatet blir ju tvärtom, spänd häst som sen blir lite stel) Och så passade jag på att plocka fram hinder (har bara bommar hemma) oxå en nyttig sak att prova helt utan krav första gången. (Detta är min uppfattning, andra kan tycka annat, tur vi är olika :-D)

Hoppas du blev lite klokare :-)

Kram Emelie

 
Cicci

Cicci

16 mars 2013 10:42

Hahaha nu föll paljetterna ner :P
Tack :)
KramC

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Emelie

17 mars 2013 11:09

Hi hi hi, ingen fara klart man måste fråga
om man inte förstår varför :-)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards