fullblodenicentrum

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Emelie - 15 mars 2013 23:25

Ja denna kväll blev inte vad jag tänkt mig från början.


Blev en runda in till sjukhuset med minstingen, som inte mått väl 

nu några dagar, mnga prover osv, ja hela kvällen gick förbi och precis hemkommen.


Inte knoppat ihop någon film ikväll tyvärr, av förklarliga skäl.

Se om jag hinner imorgon eftermiddag/kväll.


Imorgon bär det av till Jägersro igen för en inbokad

stallrunda kl .10.00 med lunch efter, ska bli väldigt roligt och skönt att komma hemifrån,

dock blir det en tidig morgon, klockan satt till halv sex,

och jag som inte är en morgonmänniska, hur ska det gå???!!!


Sen ska jag berätta/skriva en spännande sak

men det återkommer jag till imorgon, utlovar massa bilder från dagen

på Jägersro och lite extra med.


Ha en go fredagskväll gott folk.

Nu säger jag bara natti natti !!!!!

Av Emelie - 15 mars 2013 15:21

Jag har ju tyckt nu ett tag att hästarna har behövt rasta av sig lite

på bättre underlag så idag styrdes bilen mot ridhuset och med 

i släpen idag var Candy och Pintor.


Första gången i ridhuset för dem båda, tanken va även att förutom att rasta av sig

sätta upp ett litet kryss som de skulle prova, Pintor tycker ju allt vad bommar heter är

både läskigt och farligt, o då skulle man ju tro att han skulle hoppa högt över, eller hur???


Nej nej inte grålle knappt ett steg över och asar med bommar efter sig,

konstiga dessa hästar, någon hopphäst, nja de kommer han nog inte

riktigt bli, han förstår inte hela grejen med att man ska HOPPA över,

Candy däremot ja hon skuttar på den, men sen har hon ju redan provat skutta över

staketet här hemma ngr gånger i början på vintern.


Då kör vi en bildbomb från idag så håll tillgodo  


           


Väldigt svettiga hästar men de tyckte verkligen detta va toppen, de raceade riktigt rejält emellanåt.

De bjöd på några goa skratt de där två "lökarna"


Ska se om jag får in en filmsnutt senare ikväll på dem

från idag.

Av Emelie - 15 mars 2013 00:03

inte håller ???? Undra varför och vad hon gör ???


Som ni kanske vet har jag kommenterat i några inlägg tidigare att min

lilla skrutta Candy gör av med täcke på löpande band, nu senast sitt fina

vintertäcke som köptes nytt. Har nu lärt mig att till henne åker bara begagnade

täcken på, för de håller inte särskilt länge.


Ett litet smakprov på vad som oftast möter mig i hagen   


   


Häromdagen hade hon lyckats plocka det över halsen på sig själv

synd jag inte såg det själv, men täcket var helt även bogspännena.

Undra hur hon lyckas ?????


Nästan så man skulle rigga en kamera att filma henne in action!



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards