fullblodenicentrum

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Emelie - 27 mars 2013 15:26

Ja med solen kommer lite energi

även till damen med magen  


           

Av Emelie - 27 mars 2013 00:00

Sker inte så mkt med hästarna för tillfället

men lilla Candy fick sig en liten skrittrunda i paddocken idag

iaf.


Tummen kom loss en kort stund nu ikväll innan de var dags för jobbet.

Och tänkte vad sjutton, jag ska minsann prova.


Lilla Candy ställdes upp, borstades, sadlades och tränsades

och som vanligt så bekommer detta inte henne längre.


Innan har jag alltid longerat henne innan jag suttit upp men

idag ja då gick vi rakt på sak så att säga.

Pallen fram, upp i sadeln och sen FRAMÅT i skritt och kan ni tänka er ????


Lugnt och försiktigt, inget bus eller bock, tog en liten stund innan det här med

styrningen trillade på plats men ja mkt duktig liten flicka. Skrittade en liten

stund i paddocken, och sen bort till pallen och Halt! Hoppade ner och gav henne en

massa beröm. Och sen upp i sadeln igen och skrittade en runda till för att sedan avsluta med

ett lite mer "brutalt hopp ner från sadeln" och med det menar jag att istället för att ta

det lugnt och försiktigt, så gjorde jag som jag gör på mina andra när jag ska ner,

och avslutade det hela med ett jämfota hopp bredvid henne för att göra det hela lite roligare ;-)


Vad hon gjorde??? Jo hon vände huvudet mot mig och bara tittade, tror hon tänkte

"Matte va i hela friden sysslar du med ?????Jag visste du va lite tokig men här går väl ändå gränsen ??? "


Jag är supernöjd med henne idag, väldigt duktig och var såååå himla cool idag

och kändes faktiskt lite lite tryggare att sitta på ;-) Kanske jag inte ska skriva

för då åker jag väl i backen nästa gång istället ;-)



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards