fullblodenicentrum

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Emelie - 8 mars 2013 23:47

Ja Steelan hon kan skrämmas den damen

ikväll när hon skulle in så har vi ca 3,5 meter som är precis

full med tjock blankis och de brukar gå bra för hästarna om de tar det lugnt.


Har sandat och slängt spån o annat skit som kan tänkas fastna i de som töar och

som sedan fungerar lite halkbekämpande :-)


Men inte ikväll, vad som hände vet jag inte rikigt, hon ramlade, gick omkul från ingenstans

självklart med mig klämd emellan henne och grindstolpen på 10x10 cm o de kändes kan jag säga:-(


Så nu sitter man och är supernojig över om allt är bra eller om de hände ngt med henne

och fölis i magen, o inte hemma heller så jag kan gå ut i stallet o kolla, väldigt frusterande o oroande

faktiskt.


Ställde upp henne i gången efter att hon gick omkull och kollade igenom henne, borstade och

pysslade om henne så hon blev lugn och slappnade av igen (stod på helspänn ett tag)

Fölis levde runder i magen, varken mer eller mindre, eller  kanske ngt mindre

men när hon kom in i boxen va hon lugn och ställde sig att äta.


Så jag hoppas innerligt att inget hände med dem.

Tog ngt kort på henne i gången nu ikväll.


   


Måtte nu allt gå väl efter detta, jag ber till GUD o det gör jag aldrig annars!

Av Emelie - 8 mars 2013 22:04

Ja den lilla vildingen Candy

såklart ska även hon vara med på bild idag

efter att ha blivit av med ytterligare lite vinterpäls.


 

Jag vet att man inte ska rycka manen på de små, men jag gör inte som alla andra o sen

gillar inte jag personligen vildvuxna manar, men de är en smaksak och tur är det   

Lite ojämn men är påbörjad förtunning av den extremt lång (innan jag kortade ner den) och tjocka manen.



 

Ja ni ser hennes fläckar a la Pintor *suck* Hmm den fina herr grålle har en full ovana att gärna

ta en tugga eller två på både täcke och stackars Candy, och då ser man ut precis så här.


 

Ja kanske går det att klia sig fast man sitter fast, Candy gör ett tappert försök iallafall.

Av Emelie - 8 mars 2013 12:46

De var ju tänkt att även lilla Klockan skulle få komma ut på

en kortare skritt runda idag men efter att ha ridit Pintor 

insåg jag att det är ingen höjdaren att skritta ut på Klockan

som inte riktigt än har full koll på sina långa långa ben på isfläckarna.


Måtte de nu bara bli isfritt så jag äntligen kan komma igång med Klockan oxå

Jag vill ju sååååå gärna!


Blev lite mys och klapp istället och i sanningens namna passade det nog

lilla damen precis lika bra.


Söt som socker är hon iallafall den lilla charmerande damen

o när det blir kli bakom örat, då blir hon riktigt simmig i ögonen

o de nästan sluts helt och huvudet blir väldigt tungt på henne   .

HÄRLIGT!


 

Visst är jag bara för SÖT o GULLIG ???!!!!

 

Fortfarande liten o måste smaka på precis allt även om de är mattes fingrar

för oftast kommer hon med goa morötter som vi får smaska på.

 

Ja så här brukar de flesta bilderna bli ska ju alltid vara NÄRA O MED på allt!  

Lite mörkt men kolla hennes ögon (öga) 


Av Emelie - 8 mars 2013 12:35

Blev en BLÅSIG ngt isig stenhård grusvägsrunda idag.

Solen sken och igår när jag kollade vägarna, såg det ju riktigt lovande ut inför dagen!

Men ack vad fel jag fick, frös på under natten och de var ISGATA på sina ställen,

där de igår töade.


Jag som inte tagit på broddarna, vill inte det med tanke på slitskador som kan uppstå

i senor, ligament när man rider på en stenhård grusväg som fjädrar NOLL osv,

så red jag obroddat, i och med det fick det bli 

väldigt mkt skritt, visserligen med god fart o takt på lång tygel varvat med samlat

och lite kort trav där de va helt upptöat och mjuk grusväg.


Denna lilla runda som i vanliga fall tar knappa halvtimmen tog över timmen idag

men skit samma, njöt i fulla drag, gjorde både jag och hästen   


 

Ett av de bättre partierna upptinat under vår lilla tur idag.


E


Kan ni tänka er! Dagen till ära ställde han upp sig snyggt och stod still   

Tror de va hans sätt att tacka för att han fick komma ut på en tur, eller va tror ni?    

Ursnygg är han iallafall min grålle!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards