fullblodenicentrum

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Emelie - 10 mars 2013 16:08

Ögonen slogs upp redan strax innan tolv

kroppen tyckte att nu var det minsann dags att pallra sig upp

(jobbar alltid bara två nätter på rad förutom helgen) så hjärnan ja den är ju inställd på

att man ska stiga upp lite tidigare så man kommer i rätta gänger igen, dvs sova på natten.


Tänkte att ja men då passar jag på att ut och rida en sväng idag!

(låg fortfarande kvar i sängen när jag tänkte detta)

Stiger upp ganska glad och "utvilad" kollar ut...............

blåster som attan och snö!!!!!

Jaha där drog vi ner min rullgardin   


Hmm inte så farligt kanske iallafall, va min första tanke!

Tills jag byltat på mig och klev utanför dörren,

fy tusan vad bitande kallt de var idag.


Kan säga att det blev mocka, pyssla o klappa lite på pållarna, ngn bild,

sen gick jag minsann in igen, nä fy farao vilket väder!

Halvt storm kan jag väl ta, men med piskande snö som faller också, NÄÄÄ TACK!


Lite irriterande när kroppen känns "bra" och man känner sig pigg

och har chansen att passa på då gubben har barnen, men inte höll väderguden med mig

inte nä jag tror han bestämt sig för att göra mitt liv till pesten detta år,

för någon vår, den ser inte jag i sikte iallafall.


 

Ena stunden ser det ut såhär (bilden ovan) hemma med blåst och snö som faller

och andra sekunden strålande sol och vindstilla i 2 minuter,

snacka om växlande väder!

 

Av Emelie - 10 mars 2013 00:08

snabbt förbi

iallafall för min del, sov bort stor del av dagen

och de händer inte ofta i min värld.


Vaknade till halv storm med inslag av lite snö

jag och kroppen skrek i kör NEJ NEJ NEEEEEJJJJJJJ!


Vart tar våren vägen????

Åter till verkligheten, var lite smått nervös när jag

öppande stalldörren i går morse (kl är ju nu efter 00.00)

men allt var lugnt, Steelan hade kanske rört om lite väl i boxen under

natten men för övrigt verkade hon som vanligt och fölis, efter att ha

känt och klämt precis överallt, levde runder i magen "som vanligt"


Kanske var det därför jag sov så himla gott, alla spänningar o oron släppte lite grann.


Idag hände det inte mkt med pållarna, höften ja den sitter där den

ska men någon ridning idag blev det inte, visa rörelser som inte riktigt känns

härliga att stå ut med och en lite pigg överfrisk häst på det är då ingen höjdare,

Kroppen som inte riktigt ville som knoppen idag


Ny dag imorgon och vem vet kanske en lugn tur på herr grålle ???

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards