fullblodenicentrum

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Emelie - 24 mars 2013 15:50

Då har man även hunnit med att beställa ett

helt nytt fleecefodrat regntäcke till Leonore.


Tror det kan bli snyggt på henne nu till kommande vår

( om den behagar dyka upp)


 

Finns på Hööks, Basic Rain Thermo Master



Av Emelie - 24 mars 2013 15:34

Hi hi hi, ja hästarna har slagit rekord i höätande    


En STOR plastad hösilagebal till 5 hästar gick åt på knappa 4 dagar, 

fast nu har det varit kallt också. 


Fast bättre de käckar det istället för en massa mängd kraftfoder,

hmmm fast de får ju mina oxå.


Ny pall med spån hämtades igår och snart dags att hämta en rundbal med halm till

Steelan och göra iordning hennes box, hon är beräknad till den 10 maj men 

vet att de kan ju vara +-14 dagar så alltså kan en föling dyka upp redan 27 april

och dit är det ju endast 5 veckor så snart dags med andra ord.


Nya hösilagebalar ska oxå hämtas hem, får räkna lite på hur mkt mer jag behöver

innan betessläppet i sommar.


Alla hästart har vila just nu, inte för att jag vill det precis men vädret

gör det stört omöjligt för mig att hålla igång dem och köra till ridhuset varje dag

de har jag i ärlighetens namn ingen tid till idagsläget tyvärr. 


Men men jag hoppas slutet på denna vintern närmar sig så man äntligen kan komma

igång med alla hästar och allt man planerat att göra (och allt man inte kommer hinna göra ändå)

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards