fullblodenicentrum

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Emelie - 7 mars 2013 11:46

Ja idag har jag spanat lite på vägarna och mkt av isen är nu borta 

dock inte allt och fortsätter de töa på som de gjorde igår och under natten

så ser det lovande ut framöver.


Ett tag visade väderprognosen dock på ny snö som skulle komma in

men kollade idag och det har de nu ändrat *YES*


Imorgon ja då jäklar ska jag upp i sadeln igen

vilken abstinens man kan få.


Som läget ser ut blir det tre hästar som ska få lufta sig imorgon

både Pintor och Klockan får en tur i skogen och lilla Candy ska få skritta runder lite

i paddocken med mig igen.


Självklart när vädret är på min sida så är det dags för min trevliga jobbhelg (3 nätter) igen!

Blir lugn start för Klockan som går varannan dag och likaså för Candy, Pintors 

planering nja får se lite hur han känns han va ju i ganska bra kondition innan denna 

veckolånga vilan blev men som alltid bättre att börja lugnt och försiktigt öka på.


Kollade lite bomavstånd med Klockan igår, då med tanke på 3-år,s

gud vad nära hindrena 2-3 kommer för en stor häst som Klockan.

Nu fick hon visserligen bara galoppera över 3 bommar på de rätta avstånden

och då ska ju tilläggas att hon ska hoppa över hinder och inte över bommar.


Ja det kan bli tufft, får boka in en tid i rihuset för ordentlig löshoppning

nu det närmaste för att se om hon "klarar" få ihop kroppen så pass.

Tar ganska långa galoppsprång, men de blir kanske bättre med hinder

och lättare för henne att korta sprången emellan.


Tankarna går vidare med Steelan vad som ska hända och ske, går ju väldans trögt på

säljmarknaden överlag med hästarna, men samtidigt i dagsläget har jag ju bara henne och hennes

kommande föling o en föling ska ju egentligen ha sällskap, ja ja vi får se vad som händer och sker.

De brukar ju lösa sig så varför oroa sig????

Av Emelie - 7 mars 2013 10:40

Ja för den som letar häst finns denna kille

har utstrålning och sprang bra på sina 10 starter


http://www.blocket.se/vi/45557544.htm


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards