fullblodenicentrum

Alla inlägg under mars 2013

Av Emelie - 19 mars 2013 23:45

Jag passade på att fråga Candy i stallet idag

om även hon gillade kaffe

(den lilla är ju så nyfiken och är framme med sin lilla mule precis överallt)


Vad tror ni ?????


 

Gullplutta där :-)

Av Emelie - 19 mars 2013 17:08

[130319] Onsdagen den 3 april arrangeras en fullblodsauktion på Sextorps Slott i mellersta Skåne.

Falkbolagen AB upphör med all fullblodsverksamhet och säljer totalt tio hästar,

fem avelsston och lika många åringar.

Bland åringarna finns två avkommor från Gloria De Campeaos första årgång.

Auktionen startar klockan 16.30 på onsdagseftermiddagen.

Vid lunchtid samma dag rids årets första galopplöpningar på Jägersro.


För mer information om vilka hästar som säljs, kontakta Christer Schildt på 070 511 24 80.

Av Emelie - 19 mars 2013 16:37

Ja idag blev det ett besök av hovis.


Alla hästarna skötte sig exemplariskt, ja förutom kanske

Candy som bestämde sig för att prova kicka lite igen,  men tji fick hon.

Där gick hon bet, men stod lydigt och still sen. Gäller att visa direkt att

de inte kommer undan med att sparkas genom att hålla kvar och inte släppa 

för de är definitivt inte dumma, kommer de på att de går att komma undan en gång sen är det svårt

att lära dem av med dumheten.


Överlag gick faktiskt allt väldigt smidigt och Steelan, en stolt matte som nu för 

andra gången faktiskt stod bunden hela tiden under verkningen och STILL

utan att slänga sig bak, mkt duktig flicka, tror magen gjorde sitt där faktiskt   


Klockan fortfarande lite otåligt och slår gärna lite med huvudet men står för övrigt still

utan att bråka så jag klagar absolut inte.


Pintor sköter sig som vanligt exemplariskt med undantag för någon buff :-)


Leonore var på tok för spänd stod som en pinne i stallet så vi var båda ganska 

överens om att när han har vägarna förbi om några dagar skulle han kvista inom och ta henne.

Vill ju inte att det ska bli något negativt för henne, som sagt tror hon behöver landa lite till

innan man gör något mer med henne, räcker att man gör det vanliga pysslet och får

henne att slappna av inne i stallet.

Av Emelie - 19 mars 2013 11:38

Ja då har man shoppat igen,

denna gången blev det två nya fleecetäcken till

Pintor som ska få det blåa och Leonore som ska få det rosa.


Har även beställt en begagnad hoppsadel som kommer i veckan hoppas jag

återkommer med bild på den när den är hemma.


 

Av Emelie - 19 mars 2013 10:43

I det var morgonsysslan det.

Leonore blev friserad i svans, öron och ben

och dessutom putsad och ja, endel pälsglans gick åt   


Nästa gång blir det att ge sig på att rycka manen

jag tycker det blir snyggare än att klippa, men en smaksak.

Även om hon vara ska vila och lulla i hagen så måste man ju se snygg ut, ha ha ha   


Glömde dock kolla höjden på henne så det ska också göras nästa gång.


Här kommer två helt dagsfärska bilder på henne.


   


En häst brukar vara lugnast i gången när det är fler hästar inne, men inte denna

damen hon är lugnast när hon är själv, och mös gjorde hon av pysslet, mmmm!


Av Emelie - 19 mars 2013 08:18

Leonore är enligt ägare/uppfödaren utbildad

LA/LA, startat några tävlingar senast under 2010 där hon 

startade en LB dressyr och 90 -100 hopp.


Fick några bilder på henne från när hon hoppar lite, detta är en medryttare som rider

och hoppar henne, ägaren själv red bara dressyr på henne.


Håll tillgodo gott folk, man blir ju inte alls sugen när man ser bilderna

mmmmm !


           


Med dessa bilderna, vet jag hur hon kan se nu och när jag kollar på henne

nu ute i stallet vet jag att det är lång väg att gå, men det är ju också det jag gillar :-)


Får kanske om några månader lägga in en före och efter bild på henne oxå!



Av Emelie - 18 mars 2013 12:57

Jag vet inte ska man planera eller inte ????

Jag är en människa som egentligen är ganska strukturerad av mig

kanske för att jag måste för att få min vardag med barn, hästar och jobb att 

flyta på smidigt och utan att allt ska köra ihop sig dvs stressen som gärna kommer annars.


Satt och kollade på väderprognosen, ska man börja gråta eller bara gå och gömma 

sig i en mörk vrå????

Snöoväder nu tisdag främst men fortsatt snö och blåst även

ons, tors och fredag denna veckan.


Hovis kommer imorgon, o då går ju tankarna lite på vilka som ska skos, hur,

vilka kommer jag trots detta kommande skitväder försöka hålla igång ????

Tänk om ändå våren vore här nu, mmmmm jag längtar!!!!


Mkt som ska göras nu i vår/sommar, kanske dags att skriva ner en

"att göra lista" ????? Fast då är ju risken man kollapsar helt kanske   

Nä skämt o sido, men visst finns det att göra man är inte direkt sysslolös.

Ibland undrar man hur alla andra ickehästmänniskor får sina dagar att gå, vad

de hittar på för att dagen ska passera ja då förutom jobbet såklart. Hmmm ???!!!


Fick lite bilder på Leonore när hon hoppar med sin medryttarinna, ska lägga ut dessa

inom en snar framtid I promise!

Av Emelie - 18 mars 2013 10:47

En film från Jägersro stallrundan i lördags


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards