fullblodenicentrum

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Emelie - 26 januari 2013 23:44

Ja det blev faktiskt en tur på grålle även idag

provade även att byta ut han tredelade äppelbett som ett

eggbett istället, för att se om det blev någon skillnad vid ridningen.


Fick mkt bättre kontakt med hans mun och han "bråkade" inte alls med mig

när jag fattade tyglarna utan fick ett bra stöd i munnen som svar och lyssnade

mkt bättre på mig rent allmänt idag.


Kan tänkas att han gillar detta bettet mer då de framförallt är mkt smalare

och med fast ringar som inte ev nyper honom i kinderna. Får prova några dagar till

innan jag utvärderar men första dagen so far so god.


Kändes bra att rida, lugn och fin, med mkt bättre kontakt med hans mun blev ju

betydligt lättare att reglera honom och han svarade fint på halvhalterna idag och

idag fortsatte vi med dessa "härliga" övergångar, men ja det går framåt, halten

har vi dock mkt kvar att jobba med, svårt de där med att stå still och "snyggt" :-)


Imorgon blir det till 98 procent en vilodag för honom, jag brukar inte riktigt själv vara laddad för

en tur mellan andra och tredje natten, men man ska aldrig säga aldrig :-)

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards