fullblodenicentrum

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Emelie - 16 januari 2013 22:30

går det även med Klockan.


Har även hon blivit friserad dock återstår manen på henne men

tiden rann iväg idag (som vanligt när man är helt inne i allt)


Märks att hon nu blivit lite mer hemmastadd, och med det kommer såklart testerna

se vad man kommer undan med och inte   

Fast där gick hon på en nit, en väldigt envis och ganska bestämd matte visar direkt vad

som accepteras och inte, tex vid maten provade hon dyka mathon innan all mat var ilagd,

nej nej säger matte, här väntar vi lugnt och sansat tills jag säker att det är okey.


Likväl det här med att följa mig och likadant flytta sig i sidled vid tryck, men jag är som

sagt väldigt väldigt envis och JAG flyttar mig inte om jag nu fått för mig ngt.

O visst vet hon rutinerna nu självklart! Men testa måste hon ju, precis som alla andra

(barn som unghästar till hästar osv)


Fått lära sig att lunchen (kraftfodergivan) serveras ute i hagen i en spann och

de var det inga problem med, mat ? Ja de slinker alltid ner vare sig det är ute i hagen eller boxen.

Står nu även uppbunden i stallet själv utan problem, kan visst gnägga en eller två gånger och kanske

inte helt avslappnad i kroppen, men det kommer med tiden och ju fler gånger hon får stå själv och

får lära sig att det innebär mkt pyssel och mys ifred och att det inte är farligt eller läskigt:-)


Tyvärr har hon lyckats med att dra av sig ena bakskon idag, som tur är har hon inte fläckt upp hoven.

Förmodligen när hon busade runder imorse vid utsläppet, har en sak hon gör varje morgon och det är att vid grinden står hon och laddar tills jag knäppt av grimskaftet, sen sätter hon av i galopp med lite bocksprång och sen springer hon av sig lite energi, ser lika lycklig ut varje morgon regning som snöigt eller klarblå himmel:-)

Iallafall, imorgon när jag stigit upp vid middag (jobbar inatt) så blir det att ringa hovis.


Ska snart igång med att longera henne och plocka fram lite bommar i snön, ett perfekt sätt

att lära dem få lite koll på sina långa ben och hovar:-)


Har även inhandlat ett snyggt grönt regntäcke med fleecefoder, som hon kommer passa super i till våren:-)

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards