fullblodenicentrum

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Emelie - 7 januari 2013 20:26

skötte sig min nu ett år äldre lilla Candy

känns lite konstigt att benämna henne som 2-åring.


Har inte gjort ngt med henne nu sen den 30 nov hon har växt och växer visserligen fortfarande

ser egentligen inte riktigt klok ut för tillfället men de är ju lite charmigt de oxå:-)


Tänkte iallfall påminna henne lite och tänkt blev gjort nu ikväll.


Satte på henne sadeln och spände gjorden med lite kli på öronen emellan

och det gick utan problem, inget bock! Jag drog i både sadel och gjord men hon stod lugnt och fin på gången.


Pallen fram, ja DEN berömda pallen, nästan så jag får lägga in en "ful bild" på den:-)


Hoppade upp och ner ngr gånger inget hon brydde sig om, hängde på henne

två gånger sen hoppade jag upp i sadeln, satt och viftade med armar och ben,

kittlade henne i sidorna och klappade henne på rumpan.

Lugn som en filbunke  


Vet dock att hon faktiskt har lite nerv men när hon väl är 

med på noterna och förstår vad som ska hända/sker så är hon lugn och trygg!


MKT STOLT MATTE, BLEV DUBBELT UPP IDAG:-)


Jag lovar till nästa gång ha lite "bildbevis"  

Av Emelie - 7 januari 2013 16:41

blev det idag med min ståtliga gråe.


Han är ju för snygg den hästen när han går i form och helt underbar att rida

låg fint på bettet idag med bra tryck och framåtbjudning utan att för den delen bli för stark

och ta bettet.


Bar sig riktigt fint idag såklart trött mot slutet av rundan på drygt 15 km

men vilken känsla att sitta på honom när han är så mjuk och följsam och lyssnar.


Idag passade jag på att vänja honom vid att jag sitter ner i galoppen

och precis som "jag förväntat mig" så satte han sig på rumpan lite och ökade farten,

men jag fick honom riktigt rund och fin i galoppen och

fick honom ganska samlad efter en lite tydligare förhållning,

och dessutom på en raksträcka!


Mkt stolt matte idag:-) !!!!!!

 Rundan idag blev nog en av de bästa ridmässigt och känslan

när han går mju kochfint med bra bjud fråmåt.................JA HELT UNDERBAR!



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards