fullblodenicentrum

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Emelie - 6 januari 2013 19:21

av helgen för Pintor, 

i fredags blev det en långrunda med lite tempoväxlingar för

att få upp flåset lite, gick bra lyssnade fint i början, men blev lite väl

het på gröten mot slutet, så då blev det ganska mkt lydnadsövningar istället.


I lördags blev det vilodag, hade egentligen tänkt longera honom men det var ju lite fruset i marken 

så han fick en heldag i hagen med vila istället.


Idag visade mätaren på plus och marken mjuk och fin så idag fick han ett välbehövligt 

pass på volten i longerlinan. Fungerar bättre och bättre orkar nu bära sig mer

även här och jobbade på mkt fint idag, långsam fin trav så

rumpan och bakbenen fick jobba och trycka ifrån idag.

De gillar vi mkt!


Imorgon blir det en tur i skogen igen, jag hoppas det iallafall.

Går på min sista natt för denna helgen och de ska bli skönt imorgon när

alla 3 nätterna är avklarade.


Ingen bild dag då det blev mörkt innan jag blev färdig och i skenet av 

paddockbelysningen blir det ALDRIG bra bilder:-(

Av Emelie - 6 januari 2013 18:20

låta bli att prova det jag handlade i fredags


Några bilder, och ja sista bilden, är nästan så hon

sover stackarn, trött idag blev mkt bus i hagen

men de är ju härligt de oxå, hästar ska få vara hästar.


Är så sött, kommer in i stallet ibland lite senare på kvällen då ligger hon ner i boxen och sover

ser så gulligt ut, en "liten" stor flicka som vilar.


 


 



ursäkta skitigt stall:-(

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards