fullblodenicentrum

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Emelie - 12 januari 2013 18:03

Har ju tidigare utlovat bildbevis på

lilla Candy och hennes "framgångar"


Håll till godo!

(jag vet att hjälmen glömdes så påminn mig inte)


 


 


Såg att den berömda pallen oxå kom med på en bild  

Ingen fin uppsittningspall precis men den fyller sin funktion.


Längtar tills det blir barmark och kan börja rida henne lite ute:-)

Av Emelie - 12 januari 2013 17:45

och superpigg vad min fina grå

blev en liten tur i skogen idag, då svägerskan var så rar och passade barnen åt mig.


STORT TACK !!!


Nja den här rundan idag, hmmm kanske inte den bästa, väldigt överladdad häst som fått stå ngn dag

och samla energi som flödade idag, kan säga att första halva rundan, ja den va nog 

i Pintors tempoval tyvärr.


Andra halvan, ja den gick betydligt bättre, visserligen VÄLDIGT

framåt idag men gick nu ner och lyssnade lite bättre.


Blir till att jobba vidare med honom och INTE låta honom vila så många dagar på rad

men j*kla väder, nu vill jag ha plusgrader eller iallafall någorlunda mjuk mark/väg att rida på.


Jag brukar inte fastna på bild, men på något sätt lyckades jag komma med iallafall.


Håll tillgodo gott folk:-)


 


 



Självklart skulle dottern även prova rida honom idag så det blev en runda runt hagen för hennes del


 


Min svägerska fick även hon provrida honom men höll sig till paddocken:-)


SNÄLL HÄST man har som går med på allt för det gör han verkligen,

man blir härdad då man kommer hit:-)

Av Emelie - 12 januari 2013 13:36

Sadelgjorden har kommit till Klockan och den passade utmärkt

så jag är jättenöjd och glad att den äntligen kommit.


Inhandlat foder.............igen:-)

Går en del kraftfoder till hästarna, kanske skulle fundera på att ta hem på

pall,  slippa detta körandet i tid och otid.


Men jag har 5 hästar och tre olik fodersorter + lucernpellets

så i dagsläget inte att tänka på men kanske till hösten !??!!


Hur gör ni alla andra som har flera egna hästar och inköpet av kraftfoder?

O ja, jag ger mina mellan 3-4 kg kraftfoder varje dag

(inga lättföda halvblod här inte  )

så det går en del, självklart med undagtag för lilla vilda Wilma, shettisen

som endast får vitaminer, mineraler och grovfoder (dvs hösilage:-)


O denna vintern?????? Jag som börjat få vårkänslor, ja hästarna också!


Hoppas det bli lite snö så man kan rida ut och rida igen, ingen höjdare

att rida på stenhårda vägar då belastningen blir så "fel"  iom broddarna *suck*


Svägerskan kommer i em så ska se om hon har lust att agera lite fotograf

när jag pysslar med pållarna, lovar dock inget för när det gäller barn och hästar

blir det ALDRIG som man tänkt sig, på gott och ont !



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards