fullblodenicentrum

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Emelie - 21 januari 2013 16:50

på min frina gråe blev det idag vid middag.


Vilket underbart väder och temperaturen visade endast -3 grader

kändes dock lite kyligare då det blåste på lite mot slutet.


Pigg som alltid, och särskilt när han stått en dag extra :-( Mitt fel men

ibland bara måste man vara mamma lite extra och då får pållarna stå vid sidan om tyvärr.


Pigg och framåt, med ganska mkt Go i idag men ändå kontrollerbar

och mot slutet gick han riktigt fint och jobaade på bra.


Imorgon blir det som idag en tur i skogen så får vi se om det kanske bli linan på onsdag istället.


Blev någon bild från ryggen idag och från stallet efteråt.

Håll till godo!


 

Mmmm en riktig vinterbild i all sin prakt 


 

Lite morötter som belöning.

Av Emelie - 21 januari 2013 10:13

varmt och skönt ute ???!! Nja inte precis   


Har fixat stallet och hästarna har fått i hagen av de nya hösilaget vi köpte igår

och de verkar gilla det, äter som bare den, kan ju tro att de inte får mat alls !!!


Bärt av några av balarna (12 st) fy farao vad tunga, väger endast ca 35 kg/st men

känns som betydligt mer kan jag säga, inte så lätt att stapla på pall minsann.

Har staplat 3 högt resten??? Ja det överlåter jag till gubben för de orkar inte jag iallafall.


På schemat idag bir det nog en skogstur med den gråe, egentligen skulle han nog behöva gå i linan men 

med detta fina vädret så lockar en tur i skogen mer   


Får se om jag kan ta in och kanske prova longera Klockan idag, dags att få upp lite

kondis och muskler på damen i fråga.


Ja ja en kopp kaffe nu, sen på det igen   

friskluft får man gott om!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards