fullblodenicentrum

Alla inlägg under augusti 2013

Av Emelie - 7 augusti 2013 21:27

Är ju uppe hos hästarna på bete varje dag och ofta två tre gånger

om dagen, både för att kika till dem, se så de har vatten och mat och

för att klappa om dem lite.


Tur jag har nära och ibland när latheten släppt får jag till och med lite 

motion på den där cykeln som allt som oftast bara står i ett hörn :-)


Hästarna mår iaf väl och verkar trivas även om vi har de väldigt varmt nu men

de har många sköna träd att stå under så de går ingen nöd på dem.


     

Av Emelie - 7 augusti 2013 11:36

Här kommer den sista filmen som fastande imorse

och vad säger ni visst är låten (låttiteln) klockren 


Av Emelie - 7 augusti 2013 11:09

Ja tanken var från början att få dottern filma Steelan och Lilleman

när jag skulle springa med dem längs med hagen, jodå låter ju väldigt

enkelt inte sant ???


Ja Steelan följer en bra fast man springer vid bogen som man ska men Lilleman

han antingen drog förbi i full galopp eller struntade fullständigt i att följa sin mamma

så någon trav fick jag inte på film däremot en flåsande jag mot slutet när jag 

sprungit fram och tillbaka som en galning några gånger.


Så istället gav jag upp, ja ni läste rätt jag gav upp,

släppte dem i hagen istället och detta är vad jag fick då 

så håll tillgodo gott folk, filmat för dagen nu på morgonkvisten.




Kommer en till inom kort   

Av Emelie - 7 augusti 2013 09:19

Idag skulle lilla Candy Girl kvalat på Jägersro

men kommer inte till start idag, har inte hunnit prata med 

tränaren så jag vet inte anledningen men en häst ifrån samma stall

skulle oxå kvaat ihop med Candy och denna kommer inte heller till start.


Nästa onsdagsgalopp på Jägersro kommer gå av stapeln den 21 augusti så vi får hoppas på 

att lilla Candy ska kvala då istället.


För visst är vi sugna på att alla se henne irl och in action lillskruttan som blivit stor.


 


Inte länge sedan hon lämnade boet för att bli stora flickan

hon var ju ganska charmerande trots att hon hade väldigt mkt bus för sig hi hi hi!

Av Emelie - 6 augusti 2013 19:30

Tanken var eg att prova rida Steelan medan Lilleman varit i boxen

och haft Pintor som sällskap inne.


Men då gubben lyser med sin frånvaro här hemma så vågar jag inte

ifall jag skulle åka av henne och hon sätter fart hemåt, hon hade mejat ner precis allt

i sin väg mot stall/boxen, och att be barnen bara vara på gräsmattan, ja de funkar inte här hemma iaf.


Provade hoppsadeln till henne och den passade nog ganska bra, hade iof en padd 

emellan men de är mer för att vara lite snäll mot hennes rygg. men såg ut att passa bra i stallgången

och kände inget kontigt när jag red så jag hoppas hoppas den satt bra.


Lilleman fick ju följa med idag och vi provade faktiskt både skritt trav och galopp 

efter lite bråk i början innan vi kom iväg.

Nu har hon övergett det där med att sätta sig på baken och göra en piruett nu

reser hon sig istället, ja funkar inte det ena fungerar kanske det andra, tur man

vet att hon är KNÄPP och beredd på allt.


Gick faktiskt bra sen efter vår "lilla" dust och tyckte hon jobbade på bättre idag

och gick ner mer och lyssnade men som jag vet så ett steg fram ena dagen för att

andra dagen ta tio bak, men men så är livet med Steelan tyvärr.


Ingen bild idag men ändå ganska nöjd över vår lilla tur idag.

Av Emelie - 6 augusti 2013 08:15

Såg den på fb och kunde inte låta bli att lägga ut den här på

bloggen oxå, måste ju dela med mig.

GLÖMDE TEXTEN I ALL HAST IGÅR SÅ HÄR ÄR DEN NEDAN!


We're talking horsepower! Coming out of the gate a Thoroughbred will accelerate to 40 mph in 6 strides! By comparison a Ferrari accelerates from a standing start to 60 mph in 5 1/2 seconds;

a horse can reach 42 mph in 2 1/2.



Även om jag är glad för hästar hade jag gärna rattat denna bil, 

den är ju rödhätta till på köpet :-)

Av Emelie - 5 augusti 2013 13:13

Ja växer för varje dag men för tillfället är han väldigt mkt högre bak än fram

och ärligt ser de inte klokt ut, och han rör sig som en kratta oxå, gaawwww

måtte de gå över snabbt så han kommer i fas igen.


           


Syns inte så mkt på dessa bilderna och jag valde dem av den orsaken, ser inte klok ut på många andra.

En riktig liten skabbräv som fäller fölpäls och ser inte klok ut på vissa ställen, men för

matte är han lika bedårande ändå   

Av Emelie - 4 augusti 2013 18:56

En gubbe som inte finns hemma, två barn som ska passas

HELA tiden då de bråkar jämt, men rida de skulle jag ta mig fanken ändå.


Så vad gör man när man inte kan lämna tomten, jo man improviserar

fram med tre bommar i rad och snett framför ett litet hinder.


Blev en liten skritttur hemma som uppvärmning i skogen (där jag ändå kan se hem)

sen fick jag rida en oval idag, ja ni läste rätt här var det inte jobb på volten nä det var jobb i oval ;-)


Red runt Steelans hage så 3/4 av ovalen bestod av gräs och ena raksträckan var grusvägen in till vårt hus.

Ja som sagt man gör vad man kan av situationen när man är själv hemma.


Men de fungerade finns, ungarna som sprang och lekte i hagen, lilla Wilma som sprang längs staketet

innan hon tröttnade och bommarna och hindret som Pintor fick runda varje varv, ja idag

har vi verkligen övat på koncentrationen och störningsmoment.


Men han känns fin, jobbar på bra i både skritt och trav, kan fortfarande bli lite väl stark

i vänster galopp, som är mitt dåliga varv, hmmm jobba på de var det ja!


Blev som avslutning lite galopp över bommarna och sen fick han hoppa över hindret några gånger

från båda hållen, gäller att parera honom för han sticker gärna åt sidan om han får möjlighet,

men visst hoppa på gräs är kanske inte det första man börjar med men han hoppar ju hus

när han väl hoppar denna killen.


Den stora dottern fick mobilen av mig och skulle fota mig lite idag och 

ja vad säger man, hon försökte iaf sen hade hon kanske inte solen med sig,

tror ni får klicka på många av bilderna så de blir större om ni ska se, sorry men ngt iaf!


     

Kortet nedan var meningen att hon skulle ta NÄR jag hoppade, hi hi hi!

Ja ja man ser ena bakbenet iaf ;-)


 


Ett inte så smickrande kort men de får hänga med iaf :-)

Får väl bjuda på sig ngn gång i livet.


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards