fullblodenicentrum

Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Emelie - 26 augusti 2013 10:26

Ja igår var jag på kurs på Jägersro

fick en inblick i galoppsportens historia, lite finfo från föl till tävlingshäst

utrustning, olika problem man kan stötta på längs med vägen i träningen.


Lära sig hcp och proppar och lite lagar och regler. Ja faktiskt nyttig info

för en annan som inte har koll alls på de i ärlighetens namn


Fast de roligaste var nog tusan att få rida på Plastic Wonder (en mekanisk häst)

man rider ju inte precis i de korta läderna hemma på sina pållar så de var roligt

kanske skulle investera i en sån här hemma, ha ha. Väldigt rolig iaf och bra för balans och styrka.


Blev ett besök i stallen efteråt och ja ni kan ju gissa vart jag styrde mina steg, mot 

rikshästen Butterfly Dream och CANDY ja jisses den tjejen bara växer och växer för varje gång

jag ser henne, vilken rumpa hon fått, syns dock lite dåligt på kortet såg jag!


Tyvärr lite hon av skenben och är väldigt öm, dock hoppas jag och tränaren/ägaren att hon kommer

till start som tvååring då hon har farten i sig sen gäller de att utveckla henne i rätt riktig riktning men

oftast behöver de kvala och gå ngt löp för att få fart på utv ännu mer.


Nja slut på prat nu kör vi lite bilder eller vad säger ni??!!


Först ut är rikshästen Butterfly Dream


   

Sen kommer "lilla" Candy Gir


     

Hon gör som hon gjort här hemma, ska snusa igen precis hela mig och gärna lite extra i håret

och sen putta precis som "klappa mig nu då, ännu mer"



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards