fullblodenicentrum

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Emelie - 20 augusti 2013 13:15

Så ont jag haft i mitt bröst idag och våndats och allt slutde med att jag

att jag och Steelan har backat säkert 20 steg back.


Vart tog den gamla hederliga ridhästmänniskan vägen, som kom långt med sunt förnuft

och en LAGOM portion tillsägningar för att nå FRAMÅT med sin häst.


Idag pratas de mkt om nh och mental coach till sig och sin häst, men efter de jag sett idag

så kan jag säga att INGEN av ovan nämnda kommer i närheten av mina hästar UTAN

en pisk i handen, har aldrig sett en människa med nh tänk använda en pisk så mkt och så hårt

mot ansikte och bringa på en häst så jag blev helt chockad.

Jag bara stannade och gapade innan jag fick fart i kroppen och agerade.


O dessutom inte ha respekt för att de är min häst som dessutom är dräktig

vart försvann kunskaen om att skaffa sig respekt utan att behöva SLÅ in respekten i hästen.


NÄ fy fan för vissa hästfolk!


Av Emelie - 20 augusti 2013 07:52

Ja natt har man inte sovit klockrent iaf både för att

idag ska jag gå på min första jobbenatt igen efter 3 veckors ledighet o bara de

kan man få lite ånger för, hjälp hjur ska jag klara första natten, den är alltis värst.??!!


O de andra som gjort att jag vänt och vridit mig är att jag ska visa Steelan idag

ja ni läste rätt, herregud TRO MIG hr definintvt inte skönmålat henne, allt ligger på bordet om

hennes beteende när man rider SJÄLV vad hon gör och försöker göra och denna tjejen är 

ÄNDÅ intresserad, bara och hålla tummarna att hon 

fastnar för henne då hon söker ett PROJEKT och jobbar med en mental coach till sig och 

sin häst hon har sen tidigare.


Kan de vara ngt som passar maran Steelan????


Bara återstår att se, med skräckblandad förtjusning ska denna visningen 

ske idag, håll tummarna gott folk.


  

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards