fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Vanliga ridhästmänniskan med sunt förnuft ????

Av Emelie - 20 augusti 2013 13:15

Så ont jag haft i mitt bröst idag och våndats och allt slutde med att jag

att jag och Steelan har backat säkert 20 steg back.


Vart tog den gamla hederliga ridhästmänniskan vägen, som kom långt med sunt förnuft

och en LAGOM portion tillsägningar för att nå FRAMÅT med sin häst.


Idag pratas de mkt om nh och mental coach till sig och sin häst, men efter de jag sett idag

så kan jag säga att INGEN av ovan nämnda kommer i närheten av mina hästar UTAN

en pisk i handen, har aldrig sett en människa med nh tänk använda en pisk så mkt och så hårt

mot ansikte och bringa på en häst så jag blev helt chockad.

Jag bara stannade och gapade innan jag fick fart i kroppen och agerade.


O dessutom inte ha respekt för att de är min häst som dessutom är dräktig

vart försvann kunskaen om att skaffa sig respekt utan att behöva SLÅ in respekten i hästen.


NÄ fy fan för vissa hästfolk!


 
 
Emma

Emma

20 augusti 2013 14:29

Detta låter ju helt sjukt?! Vilken j*vla idiot! Hoppas du läste lusen av henne riktigt ordentligt!! :O :O

http://www.stallvozz.se

Emelie

20 augusti 2013 14:32

Jag är helt knäckt, och chockad och har så ont i bröstet önskar att allt vore en dröm.
Ofattbart, helt obegripligt.

Håller med om att visst ibland måste man ordentligt tillrättavisa, men då är de en gång rejält sen är det bra! Inte slå o slå o slå hårt hela tiden upprepade gånger.

Kram Emelie

 
cicci

cicci

20 augusti 2013 23:20

Ne men va har hänt? Man använder inte piska så :(
Nu har jag missat igen för du har säkert skrivit inlägg innan om detta som det hela handlar om ?! :/

Nh ska inte innebära tvång , våld eller dyl...
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

Emelie

20 augusti 2013 23:38

Nä verkligen inte, som jag skrev så visst ibland måste man säga till men då håller jag på en gång rejält för att markera sen är de bra men visst jag själv är inte överförtjust i varken pisk eller sporrar men ibland behövs en rejäl tillsägelse men that´s it.

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards