fullblodenicentrum

Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Emelie - 28 augusti 2013 18:47

Idag fick Klockan sadel och träns på sig sen vart de ut en 

skrittrunda i de väldigt fina och lite smått otroligt varma vädret vi haft idag.


Skötte sig exemplariskt i stallgången fast hon var själv inne och inte brydde hon sig

om att jag la på sadel och spände eller tog på henne benskydden.


De enda jag MÅSTE öva på de är att tränsa henne för de första hon gör är att köra upp huvudet och göra sig

ännu större än vad hon är så man absolut inte ska ha någon möjlighet att nå upp, men

finns ju lösningar på allt så med lite gott i handen kom huvudet ner.


Märkte att hon efter ett tag la tungan över bettet, ska se om hon gör det fler gånger för då får

vi göra ngt åt de med nu i början så hon inte gör det till en vana och olat.


Skrittade ut en liten tur idag på henne helt själv utan sällskap gnäggade några gånger första

halvan av rundan men sen traskade hon nöjt på så jag tror inte hon direkt bryr sig om hon är själv eller

har sällskap, lyssnade bra, nu kör vi bara basic och de är att hon ska lära sig lyssna på fram och stopp

självklart strävar jag alltid efter att de ska vara långa och låga i formen så här i början och ja Klockan är inget

undantag och tycker de gick bra, någon enstaka gång hon körde upp huvudet högt i skyn.


Fick träffa mkt läskigt och nyttigt idag så som staplade ensilagebalar, en man med hund som kom 

mötandes i skogen och lite stora "hemska" stenar, men ber man henne gå framåt så gör hon det

utan att tveka sen tittar hon men de är nog oxå allt.


Inga finbilder precis men nja lite ser man henne iaf :-)


   


O ja utan att tänka mig för så satte jag foten i bygeln när jag skulle upp idag men 

hon stod snällt still och gjorde inte ett smack, ja ibland är man efterklok och ibland

har man bara en väldigt snäll lugn häst!   


Trots att hon är stor och hög är hon inte mkt häst att rida ÄN, får se om jag

tycker de känns annorlunda när hon sen får upp kondition och hon ska samlad ihop lite

och bära sig själv. Ska bli mkt spännande!


Roligt att sitta i sadeln på henne igen!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards