fullblodenicentrum

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Emelie - 2 augusti 2013 14:44

Varmt och gott igen efter lite regn, ja det sägs ju efter regn kommer solsken!


Grålle och jag äntrade volten idag, började såklart med en liten skrittrunda i skogen,

för att få upp lite flås och få igång pulsen lite.


Nu är det ett tag sedan jag red honom på volten och han kändes bättre idag, men visst han

behöver mkt mer styrka för att orka jobba bra hela tiden men han är så duktig och 

kämpar på min fina grålle.


Blev några riktigt fina varv som satt som en smäck och de är dessa man får ha i minnet

med sig när man kanske som jag inte är riktigt nöjd föränn allt sitter PERFEKT.

Kommer garanterat ha lite kännigar på insidan av låren efter detta pass,

när jag de få gånger jag rider på volten passa på att rida utan stigbyglar, både för balans och 

stabiliteten som man hela tiden måste jobba med.


Flyttade honom lite för skänklarna när jag ändå höll på idag på volten och visst han 

gör som jag ber sen allt inte sitter men han FÖRSÖKER utan att tjura ihop.   


Kanske hade det underlättat om jag anv sporrar men jag är inte ett fan av vare sig pisk eller 

sporrar men ibland måste man så nästa gång ska jag prova och se om de blir åt de positiva eller

kanske så att de inte alls går. Måste ju prova iaf.


Avslutade vårt lilla pass med en trav på långa tyglar på en mindre skogsstig och sen en lugn skön skritttur hem

både jag och häst väldigt nöjda idag.


De obligatoriska kliet när man kommer hem ALLTID!


 

Sen fick grålle en välbehövlig dusch för svettig det blev han idag, stackaren!

 

Hmmm hur länge tror ni han var ren efter hagsläppet???   

Ja ja lite renare KANSKE och svalkade framförallt.


Av Emelie - 2 augusti 2013 12:17

Ja igår åkte jag åter iväg med Klockan och Leo

för att släppa dem i ena sommarhagen.


Här hemma har de nu betat ner allt och då jag inte vill att de ska bli allför nerbetat här hemma

så valde jag att släppa dem på bete nu igen.


Dock valde jag faktiskt inte den "bästa" då jag vill att gräset ska växa till sig ytterligare innan

de kommer släppas där, så nu blev det släpp i den kuperade hagen, mkt torrt i backen fortfarande men

jag och äldsta dottern gick en runda och inne bland träden och i skuggan har gräset kommit bra igen.


Och för att gradera mig lite så satte jag faktiskt in en halv höbal till dem i hagen

Bättre det än att de inte får tillräckligt med mat.


De såg faktiskt ganska nöjda ut båda två, gick bara precis fram till balen och började äta, 

inte brydde de sig om att kolla in hagen, men de kommer nog. Jag vet att de två är ganska 

duktigt på att sålla gräset i hagarna.


     


Lat som jag var (den va jättetung) så orkade jag inte köra in den längre in i hagen så

den står nästan precis vid ingången tyvärr.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards